הותר לפרסום קיבל היתר כניסה לישראל לצורך הליך רפואי - וריגל עבור חמאס

אחמד אבו אלנור, תושב עזה, נכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי ובהמשך ניצל זאת לטובת העברת מידע מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של ארגון הטרור חמאס בעזה | שב"כ: "רואים בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/22 17:33 טז באדר א'

קיבל היתר כניסה לישראל לצורך הליך רפואי - וריגל עבור חמאס
גדר הגבול ברצועת עזה, אילוסטרציה, צילום: Fadi Fahd/Flash90

הותר לפרסום. במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר נגב, בתאריך ה-24 לינואר 2022 נעצר לחקירה אחמד אבו אלנור, בן 27, תושב עזה, אשר נכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי ובהמשך ניצל זאת לטובת שהייה בלתי חוקית בישראל. 

בחקירה עולה כי בשנת 2009 גויס לזרוע הצבאית של החמאס, ובמסגרת פעילותו בארגון לקח חלק בהכשרות ופעילויות צבאיות כנגד מדינת ישראל ואף פעל במסגרת הביטחון הכללי של הארגון. כלל חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז דרום ובמהלך הימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כנגד הנדון כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

פעילותו בחמאס והידע הרב לו נחשף הנדון הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס ובין היתר, אודות מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון. 

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי הוא ניצל את שהותו בישראל לטובת העברת מידע מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של חמאס (הבטכ"ל), תוך כדי ניסיונות שלא צלחו לגיוס נוספים לפעילות טרור בהכוונת חמאס. 

חקירה זו, אשר מתווספת לחקירות קודמות שבוצעו בתקופה האחרונה, חושפת פעם נוספת את הניצול הציני אותו עושה ארגון החמאס, ובתוך כך הבטכ"ל ומנגנוני הביטחון החשאיים שלה, תוך שימוש באישורים ההומניטריים הניתנים לתושבי עזה לטובת קידום פעילות טרור בישראל. 

יצוין כי אך לאחרונה הרחיבה ישראל באופן משמעותי את מספר היתרי הכניסה לישראל כחלק מהמאמץ לשיפור המצב הכלכלי אזרחי ברצועת עזה. 

משב"כ נמסר: "שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגוני הטרור בעזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן