גנץ סיים את ביקורו בבחריין: "הגענו במטוס שהביא את סאדאת לירושלים"

שר הביטחון סיים את ביקורו ההיסטורי בבחריין לאחר שחתם על הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים: "ההסכמים הללו יכולים בסופו של דבר גם להניב סביבם קשת של שיתופי פעולה נוספים בתחומים אזרחיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/02/22 20:15 ב באדר א'

גנץ סיים את ביקורו בבחריין: "הגענו במטוס שהביא את סאדאת לירושלים"
גנץ ומלך בחריין, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ סיים הערב (ה') את ביקורו הראשון בבחריין. מוקדם יותר חתם גנץ עם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי ופומבי, בין בחריין לבין ישראל.

גנץ אמר בסיום הביקור: "אני מסיים ביקור מאוד משמעותי בבחריין, פעם ראשונה ששר ביטחון מגיע לביקור רשמי גלוי, והאמת היא שהם עשו את זה בפרופיל מאוד משמעותי וגבוה, וחתמנו על הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים. זה עוד אבן דרך בתהליך המאוד חשוב של הסכמי אברהם, שאנחנו כבר מלווים אותם למעלה משנה".

"ראינו את זה במדינות המפרץ השונות, ראינו את האירוע הזה גם במרוקו והוא מאוד חשוב. אנחנו נמשיך לפתח ככל שאפשר את היחסים, זה נראה לי דבר מאוד חשוב. ההסכמים הביטחוניים יכולים בסופו של דבר גם להניב סביבם קשת של שיתופי פעולה נוספים בתחומים אזרחיים, זה חשוב לכלל המדינות שמעורבות, בוודאי לישראל, אבל גם למדינות כאן במפרץ".

שר הביטחון סיפר בחיוך: "המטוס שהביא אותנו זה המטוס שהביא את סאדאת לירושלים לתת את נאום השלום הראשון שלו. אני באותה העת חייל בטירונות, מוקפץ לאבטח את סאדאת שעולה לירושלים לדבר שלום, והנה 44 שנה אחרי זה אני משתמש באותו מטוס לטוס לפתח את השלום. בשבילי מחשבה נחמדה אבל הרעיון הזה של שילוב הביטחון מצד אחד והחתירה לשלום מצד שני, זה הדבר שנכון שנמשיך ונעשה אותו".