בני גנץ ביקר בבסיס אמריקאי בבחריין: "ביקור משמעותי מאוד" | צפו

שר הביטחון גנץ בביקור בבסיס צי החמישי האמריקאי הממוקם בבחריין: "שיתופי הפעולה תורמים ליציבות האזור – ומאפשרים גם לנו וגם ולידידותנו להתקיים ולשגשג"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 11:12 ב באדר א'

בני גנץ ביקר בבסיס אמריקאי בבחריין: "ביקור משמעותי מאוד" | צפו
גנץ בביקור בבחריין, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

שר הביטחון בני גנץ, פתח הבוקר את ביקורו הרשמי במפקדת הצי החמישי האמריקאי בבחריין. שר הביטחון לווה בביקור על ידי שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסאן אלנעימי, מפקד הצי החמישי אדמירל בראד קופר, ויחד איתו מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה.

המשלחות קיימו פגישת עבודה, וכן סיור על ספינת הצי USS COLE (DDG67).בפגישות דנו באתגרים המשותפים, וההזדמנויות האזוריות בשיתוף הפעולה הביטחוני בזירה הימית, בין היתר על רקע העברת ישראל לפיקוד סנטקום האמריקאי בשנה האחרונה.

שר הביטחון בני גנץ אמר בסיום הביקור: "סיימתי עכשיו ביקור משמעותי מאוד בצי החמישי, ביחד עם מפקד זרוע הים דוד סער סלמה ומפקד הצי האדמירל בראד קופר. בשנה האחרונה, בין השאר בזכות הסכמי אברהם והמעבר של ישראל לסנטקום, שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין הצי החמישי הולך ומתהדק וכך גם בין מערכות הביטחון. זהו צורך ביטחוני אסטרטגי ראשון במעלה מול אתגרים הולכים וגוברים בזירה הימית בפרט ובאזור בכלל. 

העובדה שאנחנו יכולים לנחות פה עם מטוס של חיל האוויר, ולבקר ביחד עם שותפינו, עם מפקד זרוע הים הישראלי בצי החמישי, ולדבר באופן גלוי על נושאי הגנה מהותיים לביטחון האזור היא ציון דרך משמעותי. ישראל תמשיך לחזק את הקשר עם ארצות הברית, ועם מדינות האזור. אנחנו נכונים גם לסייע, גם לחבור לשיתופי פעולה מבצעיים, בכדי לדאוג ליציבות, ובכדי שגם כאן יוכלו ידידותנו להתקיים ולשגשג בבטחה, וגם אנחנו נהיה מוגנים יותר מול האתגרים השונים."

מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה: "זהו ביקור היסטורי של זרוע הים בבחריין וגם בצי החמישי, המוביל ליצירת שותפויות שיביאו לבטחון חופש השיט והמרחב הימי של מדינת ישראל ושל שותפינו בפיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום)."

מפקד הצי החמישי אדמירל בארד קופר: "הביקור של שר הביטחון ומשלחתו, מדגיש את החשיבות האסטרטגית ארוכת השנים של יחסי בחריין, ואת הרחבת השותפות עם ישראל, בעקבות העברתה תחת פיקוד המרכז האמריקאי (סנטקום). אנו תמיד טובים יותר, כשאנו עובדים ביחד עם שותפינו בעולם."