נוכח העלייה בתחלואת אומיקרון: אלה ההנחיות החדשות בצה"ל

העלייה בתחלואה והתפשטות זן האומיקרון, הובילה את צה"ל להתמודדות עם גל התחלואה החמישי של נגיף הקורונה. במסגרת המאבק בתחלואה, יצא צה"ל בהנחיות חדשות, ואחת מהן היא ביטול אימוני יחידות המילואים עד סוף ינואר 2022

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/01/22 14:28 ט בשבט התשפב

נוכח העלייה בתחלואת אומיקרון: אלה ההנחיות החדשות בצה"ל
צה"ל נלחם באומיקרון, צילום: shutterstock

לנוכח העלייה בתחלואה והתפשטות זן האומיקרון, צה"ל נערך להתמודדות עם גל התחלואה החמישי של נגיף הקורונה. במסגרת ההערכות, כלל יחידות צה"ל יונחו בשורת צעדים שמטרתם, כך על פי דובר צה"ל, "לשמור על הכשירות המבצעית, רציפות התפקוד ובריאות המשרתים, תוך האטת הקצב והיקף ההדבקה ביחידות צה"ל".

נכון להיום (ג'), 6,380 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לקורונה במצב קל. נכון לאתמול, 6,928 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בצה"ל ביצעו דירוג יציאת כוח האדם הסדיר הלוחם ויחידות ההכשרה לחופשות, כחלק מהאטת קצב ההדבקה. האטת קצב ההדבקה ביחידות צה״ל תבוצע בעזרת הגדרת הנחיות התנהלות ייעודיות ליחידות סגורות ופתוחות - קפסולות, משמרות וכו'.

ההנחיות שהתקבלו:

  • לא יתקיימו אימוני מילואים עד סוף חודש ינואר 2022. 
  • חיילים מאומתים ומבודדים ביחידות הסגורות יבצעו את בידודם והחלמתם ביחידתם במתחם מבודד המאפשר מענה לצרכים השוטפים.
  • חיילים ביחידות הפתוחות יבצעו את החלמתם ובידודם בביתם.
  • עם זאת, חיילים חולים ומבודדים אשר אין באפשרותם לשהות במקום מגוריהם או ביחידותיהם לטובת החלמה ובידוד, יכולים לקבל מענה על בסיס מתקן החלמה של צה"ל, בכפוף לאישור אמ"ץ והתנאים שנקבעו.
  • לא תתאפשר כניסת אזרחים למחנות צה"ל למעט לנותני שירות חיוניים.
  • טקסים יבוצעו ללא נוכחות אזרחים ובמתכונת מצומצמת.

בצה"ל מחדדים כי יש להימנע מקיום טקסים, התכנסויות ואירועים עד לסוף חודש ינואר 2022. "ככלל, הגברת המודעות, הקפדה ואכיפה של מיגון הפרט הכולל עטיית מסכות, שמירה על ריחוק חברתי ועידוד המשרתים להתחסן כנגד קורונה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

כחלק מפעילותה הנרחבת, בגל הנוכחי מתמקדים עיקרי המאמצים של מפקדת הקורונה הלאומית בניטור רחב של חולים ככלל ושל החוזרים מחו"ל בפרט, בעיכוב וקטיעת התפשטות זן האומיקרון, בהאטת קצב ההתפשטות ובעיקר בהגנה על אוכלוסיות בסיכון.
 
בסיום הודעת דובר צה"ל, נכתב: "הנחיות למשרתי צה"ל יעודכנו בהתאם להערכות מצב והנחיות משרד הבריאות. בשלב זה, היקפי התחלואה אינם משפיעים על הפעילות המבצעית. פקודה מבצעית מפורטת הופצה לכלל יחידות צה"ל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן