אומיקרון בצה"ל: בצבא שוקלים קיצור בידוד לנדבקים

בשל ההתפשטות המהירה של האומיקרון, בצה"ל נערכים לעלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בכלל היחידות. בחיל הרפואה מדברים על כך שבתוך שבועות בודדים בכל יחידה יהיו מאומתים לנגיף. בצבא בוחנים: קיצור בידוד לנדבקים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/01/22 07:52 ה בשבט התשפב

אומיקרון בצה"ל: בצבא שוקלים קיצור בידוד לנדבקים
אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

התפשטות האומיקרון בישראל לא פוסחת על צה"ל, ומצב חולים בצבא נמצא גם הוא במגמת עליה. נכון לאתמול (ה'), ישנם 1,778 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל אשר מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון ליום רביעי 3,754 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בשל העלייה המשמעותית בתחלואה, בחיל הרפואה מעריכים, כי בשל המאפיינים המדבקים של הווריאנט, בתוך שבועות בודדים בכלל יחידות הצבא יהיו מאומתים לקורונה, ובצה"ל נערכים לכך. בהתאם למצב החדש, הבוקר פורסם ב"מעריב" כי בדיונים השונים בצבא, עלתה האפשרות לפיה אם לוחמים ביחידות מבצעיות יימצאו חיובים לנגיף ולא יהיו להם סיפטומים - הם יחזרו בתוך ימים בודדים לפעילות מבצעית. בכך יוחרגו החיילים מנהלי משרד הבריאות.

בצבא סבורים כי לא תהיה אפשרות אחרת מלבד נקיטת לנקוט מדיניות זו כדי לשמור על רציפות תפקודית ומבצעית תקינה, בדגש על היחידות הקרביות שאמונות על  הביטחון השוטף בגבולות וביהודה ושומרון. אם צה"ל יקבל את האפשרות הזאת, במשרד הבריאות יצטרכו לאשר אותה.