מפקד יחידת האלפיניסטים הושעה: האלוף עומד על כך שנתחסן

אמיר ברעם, אלוף פיקוד הצפון, החליט להשעות את הקצין העומד בראש יחידת המילואים המיוחדת מכיוון שלא להתחסן | נכון ליום שישי, בצה"ל 701 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל ומשרת צה"ל אחד במצב קשה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/10/21 23:01 כד בחשון התשפב

מפקד יחידת האלפיניסטים הושעה: האלוף עומד על כך שנתחסן
יחידת האלפיניסטים. ארכיון, צילום: Hamad Almakt/Flash90

אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם, השעה את מפקד יחידת האלפיניסטים בשל סירובו להתחסן, כך דיווח הערב (ש') הכתב הצבאי רועי שרון. האלפיניסטים היא יחידת מילואים והעומד בראשה הוא קצין בדרגת סגן אלוף במיל'. הקצין כתב ללוחמיו: האלוף עומד על כך שכלל המפקדים הבכירים צריכים להתחסן על מנת להוות דוגמה אישית.

נכון ליום שישי בצה"ל 701 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל ומשרת צה"ל אחד מוגדר במצב קשה. נכון ליום חמישי, 189 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

גיוס מילואים לפעילות מבצעית, לרבות תמיכה בפעילות מבצעית ולאימונים; לרבות הכשרות, קורסים, השתלמויות, שמירת כשירות וכדו' – מחוסנים ומחלימים בלבד. משרת שאינו מחוסן או מחלים נדרש בהצגת בדיקת PCR שלילת 48 שעות טרם ההתייצבות. בצה"ל מדגישים כי לא ניתן לזמן אנשי מילואים לימי כיף, הווי וכדו' - אם אינם מחוסנים.

(תיעוד מהכשרת יחידת האלפיניסטים, "כאן חדשות")

יחידת "האלפיניסטים" היא יחידת מילואים מיוחדת של חיל הרגלים, השייכת לפיקוד הצפון של צה"ל. היחידה מתפקדת כפלס"ר קדמי בגדס"ר החרמון (גדס"ר 7810) המכונה "סיירי ההר" בגזרת הר החרמון וגבול הצפון. בנוסף, היחידה מוגדרת כיחידת לוחמה הררית המיועדת ללחימה בתנאי מזג אוויר קיצוניים ובתנאי שלג.