הקצין הסרוג יפקד על חטיבת המילואים המרחבית החדשה של צה"ל

חטיבת החרמון (810) החלה את פעילותה כחטיבה מרחבית במילואים. בראש החטיבה שתגן על מרחב החרמון ותתמחה בלחימה ההררית יעמוד אלוף משנה אבינועם אמונה | דובר צה"ל: "הקמתה מחדש של החטיבה היא חלק מהתאמת המענה למציאות המשתנה בגבול הצפוני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/09/21 20:34 ו בתשרי התשפב

הקצין הסרוג יפקד על חטיבת המילואים המרחבית החדשה של צה"ל
אל"מ אבינועם אמונה, צילום: מאת דובר צה"ל, CC BY-SA 3.0

חטיבה חדשה בצה״ל - חטיבת החרמון (810). החטיבה החלה היום (א') את פעילותה כחטיבה מרחבית במילואים ובראשה יעמוד אלוף משנה אבינועם אמונה. "הקמתה מחדש של החטיבה היא חלק מהתאמת המענה למציאות המשתנה בגבול הצפוני", כך מסר דובר צה"ל. החטיבה תגן על מרחב החרמון ותתמחה בלחימה ההררית.

בחודשים האחרונים הוקמו בגזרה הצפונית גדודים חדשים שמורכבים מיוצאי גדס"ר גולני וצנחנים ונוצרו מבנה וארגון חדשים. עם הקמת מסגרות נוספות ביחידת האלפינסטים, הוקמה מפקדת חטיבה מרחבית חדשה והחטיבה הותאמה לפעילות בסביבה הררית.

טקס הקמת החטיבה נערך היום במחנה ערער, בראשות מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם ובהשתתפות מפקד אוגדה 210, תת-אלוף רומן גופמן, מפקדים, חיילים, ראשי רשויות, משפחות ומוזמנים נוספים. כמפקד החטיבה מונה אלוף-משנה אבינועם אמונה והוא מחליף את אלוף-משנה (מיל׳) אורן כהן, שפיקד על חטיבת המילואים בשלוש השנים האחרונות.

טקס החלפת המפקדים

טקס החלפת המפקדיםצילום: דובר צה"ל


תת-אלוף רומן גופמן, מפקד אוגדה 210, אמר בטקס כי מרחב ההרים אשר במרכזו החרמון, מהווה סמל הריבונות הישראלית בגבולנו הצפוני. "הציפייה היא: להגיע מהר, חרף התלאות, ולהיערך להגנה, להגן בנחישות על כל כיפה, לתפקד בעצמאות גם במצבי נתק, להתקדם ולהילחם בשיפועים חדים, להפעיל אמצעי לחימה ומערכי סיוע לנוכח מזג האוויר ותנאי סביבה ייחודיים. מפקדים ולוחמים, אתם מקבלים היום, באופן רשמי את האחריות על ההר, הר החרמון אשר מהווה נכס אסטרטגי לאומי, המחבר בין שתי החזיתות מחד ובין שתי האוגדות מאידך".

מפקדה הנכנס של החטיבה המרחבית חרמון, אלוף-משנה אבינועם אמונה, אמר בהתרגשות "אני מקבל עליי את הפיקוד על החטיבה תוך תחושת שליחות עמוקה וחרדת קודש על האחריות הגדולה המונחת על כתפיי. אנו גדושים רוח נכונה ואיתנה ונכונים להקרבה. נעמוד על המשמר כי בחבל הארץ הזה אין בילתנו עוד".


(אבינועם אמונה בתפקידו כמפקד עוצבת הבשן, "כאן חדשות")