היסטוריה צה"ל מציג: אלוף-משנה דרוזי ראשון בחיל האוויר

החלפת פיקוד מרגשת במיוחד התרחשה בבסיס תל נוף, כשהקצין סלימאן עוואד, הפך לאלוף המשנה בן העדה הדרוזית הראשון בחיל האוויר. ראש להק ציוד: "מהווה דוגמה והשראה לרבים כל כך שאני בטוח שיבואו בעקבותיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/08/21 21:12 ג באלול התשפא

צה"ל מציג: אלוף-משנה דרוזי ראשון בחיל האוויר
אל"מ סלימאן עוואד, צילום: דובר צה"ל

החלפת פיקוד מרגשת במיוחד התרחשה היום (ד') בבסיס תל נוף. הפיקוד על יחידת יא"א 22 הועבר לידיו של אל"מ סלימאן עוואד, אלוף המשנה בן העדה הדרוזית הראשון בחיל האוויר. אל"מ עוואד מחליף בתפקידו את אל"ם רומן קופרשימד, שכעת ממונה לתפקיד ראש מחלקת מטוסים.

תא"ל שמעון צנציפר, ראש להק ציוד, אמר בנאומו בטקס כי בכדי לעמוד במשימותיו, חיל-האוויר זקוק ליכולות המערך הטכני, "המומחיות, המקצועיות, כושר ההמצאה, היצירתיות, ויכולת הביצוע שהן מהשורה הראשונה ברמה עולמית. יחידת יא"א 22, יחידת דרג הד׳ של החיל, היא נכס לחיל-האוויר ולמדינה בכלל". 

"את הפיקוד על היחידה אני מעביר לאלוף משנה סלימאן עוואד, שישמור על רמה גבוהה, שמשלב יכולות מקצועיות, מסירות, ויכולות בין-אישיות יוצאות דופן. הוא פרץ את תקרת הזכוכית והפך לקצין הראשון מהעדה הדרוזית שהגיע לדרגת אל"מ בחיל-האוויר ובכך מהווה דוגמה והשראה לרבים כל כך שאני בטוח שיבואו בעקבותיו". 

אל"מ עוואד ומשפחתו.

אל"מ עוואד ומשפחתו. צילום: דובר צה"ל

בטקס חילופים נוסף שהתקיים היום, אלוף יהודה פוקס נכנס הערב לתפקיד מפקד פיקוד המרכז, במקומו של אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד כשנה ומונה למפקד זרוע היבשה. רב אלוף אביב כוכבי, אמר בנאומו בטקס כי צה"ל פועל יחד כצבא אחד. "אנו חייבים לפעול יחד על פי אותן אמות מוסר, בכל זמן ובכל מבצע, באימון או בבט"ש במבצע או במלחמה. אתם פועלים בסביבה צפופה ומחוספסת, רווית חיכוך ואיומים, ופעמים רבות לא ברור מי אויב ומי תמים. זו סביבה בוגדנית ואלימה שתמיד זרועה בדילמות".

הרמטכ"ל התייחס למקרים בהם נהרגים מאש צה"ל גם חפים מפשע, אך הבהיר כי צה"ל יגבה את החיילים שיפעלו על פי הנוהלים. "תפקידנו הוא להתמודד עם הדילמות ולשלב בין ביצוע המשימה, לאבטחת כוחותינו ולאי פגיעה בחפים מפשע. לעיתים זה מורכב ביותר, אני מבין את המורכבות, מנחה אתכם להתמודד איתה, ומגבה אתכם. נגבה אתכם שתנהגו לפי התורה המקצועית, אבל נבקר באופן נוקב שלא תעשו כך, נגבה אתכם שתפעלו לפי ההוראות אבל לא נקבל חריגה. נגבה אתכם כשתפעילו שיקול דעת גם אם יהיו שגיאות אבל לא נקבל קלות דעת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן