"זכות גדולה": המח"ט הסרוג החליף את השריונר בחטיבת 'אפרים'

החטיבה המרחבית "אפרים" קיימה טקס חילופי מפקדים, כאשר אלוף משנה מורדי וייס מהיישוב עלי החליף את יפתח נורקין, שימונה למפקד חטיבה 7: "מבטיח לעשות כל שנדרש כדי להיות מוכנים לנצח בכל מפגש עם האויב", אמר המח"ט החדש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/08/21 15:30 ג באלול התשפא

"זכות גדולה": המח"ט הסרוג החליף את השריונר בחטיבת 'אפרים'
המח"ט הנכנס, אל"מ מורדי וייס, צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי מפקד חטיבת "אפרים" נערך אתמול (ג') כאשר אלוף-משנה מורדי וייס נכנס לתפקיד והחליף את אלוף-משנה יפתח נורקין, שכיהן בתפקיד כשנתיים ומונה למפקד חטיבה 7. טקס החילופים נערך במחנה 'קדום', בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ובהשתתפות מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקדים ומשפחות.

וייס המח"ט החדש, בן 39, מתגורר בעלי, נשוי ואב לשישה, החל את שירותו הצבאי בסיירת צנחנים ב-2002. היה מפקד ההכשרות בבא"ח צנחנים, ובהמשך פיקד על גדוד 890, גדוד "גפן" בבה"ד 1.

המח"ט היוצא, אל"מ יפתח נורקין

המח"ט היוצא, אל"מ יפתח נורקין, צילום: דובר צה"ל

יפתח, בן דודו של עמיקם נורקין מפקד חיל האוויר, סיים את תפקידו ויעבור לפקד על חטיבת השיריון המובילה בצה"ל. נורקין התגייס ב-1999 לחיל השריון, ולאחר מספר תפקידים כטנקיסט בחטיבה 188 עבר הסבה ללוחמת חי"ר ביחידת אגוז כדי להכשירו כמפקד פלס"ר 7. בהמשך שירת כראש לשכת מפקד פיקוד הדרום, מפקד גדוד "עוז" 77 של חטיבה 7. מח"ט אפרים היוצא נשוי ואב לשניים ומתגורר בבית שערים.

מדברי מפקד חטיבת אפרים היוצא, אלוף-משנה נורקין אמר: "בשנתיים האחרונות פיקדתי על החטיבה ופעלתי בכל יכולתי בהגנה על תושבי הגזרה והנעים בה. עברנו פיגועים ואירועים קשים, לעתים כשלנו, לעתים שגינו אך תמיד קמנו על הרגליים. פעלנו להשתפר, שינינו ולמדנו איך לעשות דברים טוב יותר. תבענו מעצמנו להיות יותר טובים כל הזמן - חתירה למצוינות - לא לשלמות. יזמנו לשיפור האפקטיביות המבצעית", אמר נורקין ופנה למחליפו: "מורדי, נהניתי מתהליך החפיפה, מהצניעות והמוכנות ללמוד. אני יודע שניסיונך ואישיותך ידחפו את החטיבה קדימה".

המח"טים, זה שיוצא וזה שנכנס

המח"טים, זה שיוצא וזה שנכנס, צילום: דובר צה"ל

המח"ט הנכנס וייס אמר: "במעמד זה אני מקבל עליי את הפיקוד על החטיבה, בהתרגשות, באחריות ובתחושת שליחות עמוקה. חטיבת אפרים הינה חטיבה מובילה, בעלת מורשת מפוארת, אשר בגבולותיה נמצאים מחבלי הארץ היפים ובקרבה פסיפס אנושי, המשקף את הפנים היפות של החברה הישראלית. נורקין, הובלת את החטיבה להישגים רבים, פרצת נתיבים חדשים וקידמת סוגיות מהותיות. אני מבקש להודות לך בשמי ובשם אנשי החטיבה ובטוח בהצלחתך במעלה הדרך. זכות גדולה עבורי לפקד על חבל ארץ זה, אשר בו מנשבת ההיסטוריה של עמנו מאז ימי התנ״ך ועד ימנו אנו. אני מבטיח לעשות כל שנדרש כדי להיות מוכנים, נכונים ולנצח בכל מפגש עם האויב". 

מדברי מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף: "נחלת אפרים מיוחדת בנופיה, באנשיה ובאופיה. נורקין, בדרכך הייחודית והאיכותית הצטיינת בהובלת חטיבת אפרים, בבניין כוחה ובמימושו לחירום, ביצירת שדרת פיקוד ומטה אכפתית ומגובשת, בבניית יכולות מבצעיות ומודיעיניות חדשניות ובלחימה כנגד הטרור הפלסטיני. העמקת בכל, חתכת לעומק ולרוחב את הסוגיות הבוערות, יזמת וחידשת, נהגת בקפדנות מקצועית ומבצעית. אתה מסיים היום באפרים, נח מעט ועובר להוביל את חוד המשימה השנייה של צה"ל- התקפה. אני משוכנע בהצלחתך כמח"ט 7. מורדי היקר, זכיתי לפקד עלייך בהיותך מפקד פלוגה צעיר נמרץ ומצטיין. אתה מטובי המפקדים הקרביים בצה"ל. המעבר לפיקוד על החטיבה המרחבית אפרים באיו"ש הינו מאתגר מאוד ויחייב אותך למסירות וריכוז ברמות הגבוהות ביותר. אנשי חטמ"ר אפרים, זו הזדמנות מעולה להודות לכולכם על הנכונות, המסירות, המקצועיות והרצינות בה הנכם פועלים יום יום לבטחון אנשי מדינת ישראל ".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן