גנץ על המצב בלבנון ועזה: "ישראל נכונה להציע כל עזרה הומניטרית"

שר הביטחון סיים ביקור בזק בצרפת, במסגרתו נפגש עם שרת ההגנה ועם ראש ה"המוסד הצרפתי" וכן עם ראשי הקהילה היהודית בפריז. "המשטר האיראני מהווה איום לעולם כולו וגם לישראל שתעשה כל שנדרש בכדי להגן על עצמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/21 22:33 יט באב התשפא

גנץ על המצב בלבנון ועזה: "ישראל נכונה להציע כל עזרה הומניטרית"
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, סיים הערב (ד') ביקור בזק של 10 שעות בצרפת, במסגרתו נפגש עם שרת הצבאות (ההגנה), פלורנס פארלי, עם ראש ה-DGSE ("המוסד הצרפתי"), ברנארד אמי האמון על טיפול בסוגיות ביטחוניות מחוץ לצרפת וביניהן לבנון, וכן עם ראשי הקהילה היהודית בפריז.

שר הביטחון דן עם שרת הצבאות, ביחסי הביטחון האסטרטגיים בין המדינות, ובצורך להביא לשינוי בהתנהלות מול המשטר האיראני שמנצל את תקופת "הדשדוש" להאצת פרויקט הגרעין, תוך סכנה להאצת מרוץ חימוש אזורי. גנץ הדגיש כי "המשטר האיראני מהווה איום לעולם כולו, למזרח התיכון וגם לישראל, וכי ישראל תעשה כל שנדרש בכדי להגן על עצמה".

שר הביטחון בביקור בצרפת

שר הביטחון בביקור בצרפתצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ דן עם שרת הצבאות גם בנושא לבנון וההתדרדרות הפנימית במדינה ובצורך לקדם צעדים לחיזוק הרשות הפלשתינית ובדרכים לייצב את המצב ברצועת עזה. "ישראל מוטרדת מהעברת נשק מפר איזון ללבנון, והיא נכונה להציע כל עזרה הומניטרית או סיוע למדינות המבקשות להגיש סיוע הומניטארי ובפרט שהדבר יהיה כרוך במניעת התעצמות וערעור על היציבות האזורית".

לבקשת השרה, התייחס שר הביטחון לנושא NSO, ואמר לה כי ישראל מתייחסת לטענות ברצינות, וכי ישראל נותנת רישיונות סייבר אך ורק למדינות ואך ורק לשימוש לצורכי התמודדות עם טרור ועם פשיעה. גנץ עידכן את פארלי, כי היום הגיעו נציגים הבוחנים את הנושא לחברת NSO, וכי ישראל בודקת את הנושא ברצינות המרבית.