במהלך הלילה: צה"ל תקף מחנה צבאי ברצועה

בתגובה לשיגור בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף, תקפו מטוסי קרב מחנה צבאי השייך לחמאס. "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד המשך ניסיונות הטרור מרצועת עזה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/07/21 07:06 יז באב התשפא

במהלך הלילה: צה"ל תקף מחנה צבאי ברצועה
צילום: מחנה צהאי של חמאס

מטוסי קרב תקפו הלילה (ב') מחנה צבאי השייך לחמאס, כך מסר דובר צה"ל לפני זמן קצר. במחנה ישנם מספר מבנים תשתיות ואמצעים המשמשים לפעילות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בסיס הטרור ממוקם בסמוך לאתרים אזרחיים ובהם בית ספר. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל.

התקיפות התחילו אתמול בערב, לאחר כמעט חודש של שקט בלוני תבערה שוגרו לעבר ישובי עוטף עזה וגרמו למספר שרפות. גורמי מקצוע אשרו לאחר בדיקה כי מדובר בבלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה. צוותי כבאות השתלטו על האש ובעזה מדווחים כי מטוסי חיל האוויר תוקפים יעדים ברצועה.

לאחר מכן פעלו צוותי כבאות והצלה יחד עם צוותים של קק"ל, רשות הטבע והגנים וכוח רבש״צים ב-3 מוקדי שריפת קוצים בתא שטח מצומצם בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפה נגרמה מהפרחת בלוני תבערה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע אמש כי בתום שורת הערכות מצב באוגדת עזה, הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-12 ל-6 מיילים ימיים. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. זאת בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווה הפרה של הריבונות הישראלית. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה".

מספר בלונים שוגרו ממספר מוקדים ברצועה לעבר ישראל. מאז שקמה ממשלת בנט-לפיד שוגרו מספר פעמים בלוני תבערה אחריהם הגיבו בממשלה בתקיפות מהאוויר לעבר הרצועה, טרם ברור אם ראש הממשלה ימשיך את הקו התוקפני וישלח שוב את חיל האוויר לתקוף ברצועה. 

כזכור, שר הביטחון בני גנץ אמר על בלוני התבערה כי: "אנו ערים לנעשה במרחב והמדיניות שלנו חד משמעית: לא נכיל אף פגיעה בריבונות ישראל. לא באמצעות בלוני תבערה או רקטות, ולא באמצעים אחרים מצד איראן ושלוחותיה". הוא הבהיר: "נגיב בעוצמה, על פי צרכינו ובזמן הנכונים לנו. כך עשינו בעבר וכך נעשה גם היום".