יעשו צדק? חוק שלילת אזרחות ממחבלים עולה להצבעה בכנסת

חוק שלילת האזרחות מגיע למליאת הכנסת, על החוק חתומים למעלה מ-40 חברי כנסת, מחצית מהם חברי קואליציה. המשפחות השכולות פרסמו תיעודים של המחבלים וקראו לחברי הקואליציה לתמוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 11:29 ה באב התשפא

חוק שלילת אזרחות ממחבלים עולה להצבעה בכנסת
מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון, צילום: פלאש 90

בשעות הקרובות צפויה לעלות להצבעה הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים. על פי ההצעה, מחבל שקיבל משכורת מהרש"פ עבור מעשי הטרור שביצע - תישלל אזרחותו. בסרטון שפורסם הבוקר (ד') מופיעים סיפוריהם של מחבלים רוצחים בעלי אזרחות ישראלית שהשתחררו ושצפויים להשתחרר ולהתקבל כגיבורים במקום מגוריהם.

על החוק שנוסח בסיוע בכיר הפרקליטות הצבאית לשעבר עו"ד מוריס הירש וקודם על ידי פורום בוחרים בחיים יחד עם חברי הכנסת אבי דיכטר ואורית סטרוק חתומים למעלה מ-40 חברי כנסת, מתוכם 20 מחברי הממשלה והקואליציה. 

למרות התמיכה בממשלה, במערכת הפוליטית הביעו חשש בימים האחרונים כי הקואליציה תתקשה לתמוך בחוק מחשש שהדבר יעורר את זעמה של הרשימה המשותפת שהממשלה מעוניינת להיעזר בה כרשת בטחון לקואליציה.

בסקר שנערך על ידי מכון סמית ושפורסם בתחילת השבוע עלה כי 92% אחוז מהציבור תומך בחוק. נתון מפתיע במיוחד שעלה בסקר הצביע על כך שגם בקרב מצביעי מרצ קיים רוב ברור של 60% תמיכה בחוק המוצע.

בסרטון שפורסם הבוקר על ידי פורום המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, בוחרים בחיים, מופיעים דוגמאות בולטות לפיגועים שבוצעו על ידי מחבלים אזרחי ישראל, החל ממחבלים רוצחים ששוחררו והשתחררו או צפויים להשתחרר בקרוב ולהתקבל כגיבורים בתוך תחומי מדינת ישראל וכלה ברוצחיהם של יגאל יהושע הי"ד ופרופ' הר-אבן שנרצחו בפרעות האחרונות בלוד ובעכו.

בפורום בוחרים בחיים אמרו על החוק כי: "אנו דורשים מחברי הכנסת הציונים בממשלה שהתחייבו וחתמו על הצעת החוק  לשלילת אזרחות ממחבלים להצביע בעדו היום. אם הממשלה תאפשר חופש הצבעה אפילו רק לחברי הקואליציה שחתמו על החוק בעצמם - הוא יעבור בוודאות. זו לא רק חובה מוסרית אלא הכרח בטחוני שדחייתו תעלה בחיי אדם".

מוקדם יותר היום קראה סטרוק לחופש הצבעה על החוק ודיברה על הפיגוע שהתרחש הלילה בירושלים. סטרוק אמרה כי: "המחבל שביצע את הפיגוע נושא תעודת זהות כחולה. בקיטנת המחבלים בכלא הישראלי, הוא יקבל משכורת מהרש"פ. במקביל ימשיך ליהנות מכל מה שמדינת ישראל מציעה לאזרחיה. לא עוד! חוק ביטול אזרחות למחבלים חייב לעבור היום בכנסת! תנו חופש הצבעה!".