מערכת התקיפה החדשה של רפאל | צפו:

חברת רפאל ממשיכה לשחרר לאוויר העולם אמצעי תקיפה מתקדמים והבוקר חשפו בחברה טיל תקיפה מיוחד שמגיע לטווח של כ-300 ק"מ. "יכולת לתקוף מרחוק מבלי להתגלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 09:33 כ בתמוז התשפא

מערכת התקיפה החדשה של רפאל | צפו:
טיל תקיפה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חברת רפאל מוכרת בפיתוחים הייחודיים שלה, החברה שמייצרת אמצעי תקיפה והגנה מתקדמים סיפקה כבר למדינת ישראל כמה מהפיתוחים המתקדמים בעולם ששמו את תעשיית הטילים הישראלית בקדמת הבמה. היום (ד') החברה עשתה צעד נוסף וחשפה את הטיל החדש והמתקדם שלה.

החברה הודיעה הבוקר כי פיתחה טיל חדש, הטיל ששמו Sea Breaker ניתן לשיגור מהיבשה או מהים ומגיע עד טווח של 300 ק"מ. יחודיותו של הטיל שנושא עמו ראש נפץ במשקל של 110 ק"ג, היא היכולת לשייט בגובה נמוך יחסית, דבר שמונע את גילויו ע"י מכ"מים של האויב. הטיל יכול לתקוף מטרות ימיות או יבשתיות ולו מערכת ניווט מתקדמת. שמבוססת על "אלקטרו-אופטיקה".   

מרפאל נמסר על יכולותיו של הטיל כי: "מדובר במערכת תקיפה שמצביעה על השינוי העולמי בשדה הקרב, שבו גם לארגוני טרור יש אמל"ח שהיה בעבר רק למעצמות - כמו שבשי GPS, לוחמה אלקטרונית וסוללות נ"מ מתקדמות. לכן נבנה כאן קונספט של יכולת חדירה של אותן מערכות – יכולת לתקוף מרחוק מבלי להתגלות או להיות מושפע ממערכות האויב, ולפגוע במטרה שהוגדרה בלבד, וזאת מבלי לפגוע בגורמים אחרים בסביבה, במיוחד כשהאויב מסתתר גם ביבשה וגם בים בתוך סביבה אזרחית".

לפי חברת רפאל היכולת של הטיל לא מובנת מאליה והיא עונה על צרכים של מדינות רבות בעולם להם הזירה הימית הולכת ונעשית רלוונטית. המערכת פותחה עבור השוק הבין לאומי אך גם צה"ל יוכל בעתיד להשתמש בה.