אם זה המקצוע שלכם, תצטרכו לעשות מילואים עוד הרבה זמן

מי שמחכה לפטור ממילואים יתכן שיצטרך לחכות עוד הרבה זמן, ועדת החוץ והביטחון אישרה לצה"ל להאריך את שירות המילואים במספר מקצועות מעבר לגיל 40

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 17:31 יח בתמוז התשפא

אם זה המקצוע שלכם, תצטרכו לעשות מילואים עוד הרבה זמן
חיילי מילואים בתרגיל., צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

תבדקו טוב ותעדכנו את האישה בזהירות, יתכן ששירות המילואים שלכם לא ייגמר בשנים הקרובות ומצפות לכם עוד שנים ארוכות של הפוגה מהעבודה לטובת שירות המילואים. ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום פה אחד הארכת שירות בשלל מקצועות.

שירות המילואים לחיילים שאינם קצינים מסתיים על פי חוק בגיל 40, אבל ההחלטה שהתקבלה היום משנה את החוק עבור מי שמשרת במספר מקצועות שנחשבים למבוקשים ע"י הצבא. בין המקצועות החדשים בהם הוחלט על הארכת שירות המילואים נמצאים התפקידים: פרמדיק, נהג אמבולנס, קצין מכונאי מוטס, מפקד כיתה מוטס מסוק, מכונאי ציוד מכני הנדסי, וטכנאי מערכות חימוש. סה"כ קיימים 28 תפקידים בהם שירות המילואים נמשך גם אחרי גיל 40. 

בהודעה מטעם דוברות הכנסת נכתב כי: "ועדת החוץ והביטחון אישרה את עדכון וצמצום רשימת המקצועות והתפקידים בהם נקראים לשירות מילואים מעבר לגיל הפטור הקבוע בחוק עוד אישרה הוועדה, כלקח מההתמודדות עם נגיף הקורונה, הוספת מטרת קריאה למילואים של מילוי תפקיד במסגרת פעילות פיקוד העורף כשירות ההתגוננות האזרחית.

בהשוואה לצו הקיים, הושמטו 7 תפקידים ומקצועות שבהם היה גיל הפטור גבוה מ-40 (קצין רפואת שיניים, שמאי רכב, שמאי ציוד מכני הנדסי, חשמלאי ברדלס, מכונאי ברדלס, טכנאי הנעה חשמל נושא גייסות משוריין וטכנאי תקשורת רחב סרט), אך גם נוספו 6 תפקידים ומקצועות שבהם יהיה גיל הפטור גבוה מ-40 (פרמדיק, נהג אמבולנס, קצין מכונאי מוטס, מפקד כיתה מוטס מסוק, מכונאי ציוד מכני הנדסי, טכנאי מערכות חימוש).

לאחר אישור הצו היום, מספר התפקידים שגיל הפטור בהם עומד על 49 ירד מ-27 ל-22, מספר התפקידים שגיל הפטור בהם עומד על 45 יעלה מ-2 ל-6, ובסך הכל מספר המקצועות שבהם נקבע חריגי הגיל ירד מ-29 ל-28".

הוועדה, כאמור, אישרה היום את הצווים, פה אחד, והם יהיו בתוקף לשלוש שנים, עד 30 ביוני 2024.