אחרי שעות ארוכות | נעצרו החשודים שחדרו בגבול הצפון

אתמול בלילה חצו שני חשודים את גבול הצפון באזור שלומי, מצב חירום הוכרז בגבול ותושבים התבקשו להישאר בבתים. אחרי מצוד ארוך נתפסו שני המסתננים, המניע בבדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 16:42 כז בסיון התשפא

אחרי שעות ארוכות | נעצרו החשודים שחדרו בגבול הצפון
מעצר אחד החשודים., צילום: דובר צה"ל

אירוע חריג התרחש אתמול בצפון המדינה. בגבול עם לבנון, על יד היישוב שלומי, זיהו תצפיתניות של צה"ל שני מסתננים שחצו את הגבול וחדרו לישראל. כוחות צבא רבים הוזעקו למקום ותושבי היישובים שבאזור התבקשו להישאר בבתים מחשש לאירוע ביטחוני. 

אחרי שעות ארוכות של חיפושים עדיין לא נמצאו החשודים ואף גברה ההערכה כי יש מי שחיכה להם בצד הישראלי של הגבול. לפני זמן קצר הודיע דוב צה"ל כי אחרי חיפושים רבים נתפשו החשודים. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי: "כוחות צה"ל עצרו את שני החשודים שחצו לשטח ישראל משטח לבנון אמש. בתום מרדף נרחב של כוחות צה"ל ומשטרת ישראל שכלל חסימות צירים וסריקות במרחב, לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר את שני החשודים שחצו אמש משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים נעצרו באזור סבוך בקרבת הגדר והועברו לחקירת כוחות הביטחון".

במהלך החיפושים נורו על ידי צה"ל פצצות תאורה כחלק מהמאמץ לתפוס את החשודים. כבר במהלך המצוד הורו כוחות הביטחון לאזרחים כי הם יכולים לצאת ממרחבים מוגנים. ההנחיה ניתנה על בסיס הערכת כוחות הביטחון כי אין מדובר באירוע ביטחוני וכי החשודים חצו את הגבול על מנת למצוא עבודה בארץ ולא ממניע בטחוני.

כזכור, לפני שנה חצה את הגבול מבקש עבודה סודני שנתפס לבסוף בתוך היישוב שלומי, שם אחת התושבות זיהתה אותו בחצר ביתה. החדירות אומנם לא על רקע בטחוני אך בקרב התושבים גוב החשש כי חיזבאללה לומד את תגובת צה"ל לחציית הגדר וישתמש יום אחד בנשק זה כנגד ישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=Ev_S6MnsmlI&t=1s

נאומו האחרון של נסראללה.