מפקד פיקוד העורף: "אמליץ לעבות את חלון הממ"ד"

שבוע וחצי עבר מסיומו של מבצע 'שומר החומות' ובישראל מפיקים לקחים. בפיקוד העורף פנו לראשי הרשויות מעוטף עזה בהמלצה על החלפת החלונות במרחבים המוגנים, לאור התפתחות יכולות הירי של ארגוני הטרור בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 20:51 כא בסיון התשפא

מפקד פיקוד העורף: "אמליץ לעבות את חלון הממ"ד"
פגיעת רקטה בבניין באשדוד במהלך "שומר החומות", צילום: Flash90

מבצע שומר החומות מאחורינו ובצה"ל מתחקרים את האירועים הביטחוניים, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, פנה היום (ב') לראשי רשויות בעוטף עזה ואמר: "אמליץ לעבות את חלון הפלדה החיצוני בממ״ד לאור יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור ולקחי מבצע שומר החומות". 

בהמלצת פיקוד העורף חלונות הממ״דים בבנייה הפרטית, ביישובי העוטף בטווח 7-0 ק״מ, יוחלפו לחלונות בעובי 32 מ״מ על פי מיפוי חלונות הממ״דים שנמצאים בחזיתות מאוימות. 

ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטראגי בו רסיס שחדר את חלון הממ״ד בשדרות, ממנו נהרג הילד עידו אביגל ז״ל ונפצעה אמו באורח קשה במהלך מבצע ״שומר החומות״. אחרי מותו של הילד עידו אמר ראש עריית שדרות אלון דוידי: "אנו כואבים את כאבה של המשפחה היקרה שהצטרפה לפני 4 שנים לקהילת שדרות ואיבדה הערב את בנם הרך".

ההחלטה מתקבלת גם על בסיס דו״ח מודיעיני מעודכן שמסתכל קדימה על יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות. כזכור, זוהי הפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים.

מפקד פיקוד העורף הוסיף כי: "אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפיסה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ״דים".