מבצע שומר החומות | 278 שיגורים מעזה לישראל

במהלך השבת צה"ל תקף מספר יעדים חשובים לחמאס, בראשם את ביתו של חליל אלחיה, סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. עוד מבנים שנפגעו היו בתים של בכירים בארגון, וכן עמדות מודיעין של החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/21 20:52 ד בסיון התשפא

מבצע שומר החומות | 278 שיגורים מעזה לישראל
צילום: Atia Mohammed/Flash90

דובר צה"ל מסכם את כמות המטחים בשבת, ומוסר כי מהשעה 07:00 בבוקר זוהו כ-278 שיגורים מעזה לישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. מוקדם יותר היום, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את ביתו של חליל אלחיה, סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ששימש כתשתית טרור. צה״ל תקפו בעוד מספר עמדות שיגור במספר מוקדים ברצועת עזה שכוונו לאיזור המרכז ולאיזור הדרום. כמו כן, הותקפו גם מספר עמדות שיגור תת קרקעיות.

דובר צה"ל את תפקידם של המקומות שחיל האוויר תקף: 

  • בבניין אלג׳אא פועל המודיעין הצבאי של חמאס, וכן משרדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס ואת ארגון הטרור גא״פ.
  • בבניין יושבת יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס האחראית בין היתר למספר פעולות חבלניות שבוצעו כנגד מדינת ישראל.
  • היחידה מורכבת ממוקדי ידע שמהווים נכס ייחודי לארגון הטרור, אשר עושים שימוש בציוד טכנולוגי ערכי ביותר של חמאס כנגד ישראל.
  • היחידה השתמשה ביכולות אלו כנגד ישראל במספר אירועים. בכדי לנסות לחבל ולשבש את פעולות צה״ל והאזרחים שבמרחב הסמוך לעזה.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את ביתם של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה (מרחב חאן-יונס) בארגון הטרור חמאס בחאן יונס, ואת ביתו של עאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס בדיר אל בלח. הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון. כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי תמ״ס של ארגון הטרור גא״פ בחאן יונס ובמחנה פליטים אל מועזי. דובר צה"ל: "פגיעה בתשתיות אלו מהוות פגיעה ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור חמאס".