עצוב: הלוחם לשעבר שהוכר השבוע כנכה צה"ל הלך לעולמו

אבינועם בוכריס בן ה-29 לקה בניוון שרירים (ALS) סמוך לסיום שירותו, רק בשבוע האחרון הוא הוכר כנכה צה"ל. הלילה הלך לעולמו בביתו כשבני משפחתו לידו. הלוויתו תתקיים בישוב שילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/21 08:12 יא באייר התשפא

עצוב: הלוחם לשעבר שהוכר השבוע כנכה צה"ל הלך לעולמו
אבינועם בוכריס ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

במשך חמש שנים נאבק אבינועם בוכריס בהכרה בו כנכה צה"ל, ביום שלישי האחרון בית המשפט הכריע לטובתו ודרש להכירו כנכה צה"ל. בוכריס בן 29 לוחם שריון לשעבר, לקה בניוון שרירים (ALS) סמוך לסיום שירותו, מאז ניהל מאבק להכרה בו כנכה צה"ל. לדיון בבית המשפט השבוע הוא לא הגיע היות והוא פונה לבית החולים והורדם, ולכן לא שמע את פסק הדין לטובתו. הלילה (ו') התקבלה ההודעה הקשה כי בוכריס הלך הלילה לעולמו בביתו כשבני משפחתו לידו. הלוויתו תתקיים בישוב שילה היום בשעה 11 בבוקר. 

בוכריס התגייס לצה"ל במרץ 2012 ושירת בחטיבה 188 בחיל השריון, היה לחייל ומפקד מוערך ואף קיבל אות הצטיינות על פעילותו במבצע "צוק איתן". בוכריס בעת המבצע הציל את חבריו מפגיעת טיל נ"ט, ובזכות התושייה שהפגין זכה להכרה. אלא שלקראת סוף שירותו החל לסבול מהתעלפויות חוזרות ונשנות, לאחר בדיקות בבית החולים התברר כי בוכריס לקה בניוון שרירים והחל לאבד באופן מהיר את יכולותיו הפיזיות כולל יכולת הדיבור. במשפחתו דרשו מצה"ל להכיר בו כנכה צה"ל, היות ובוכריס התגייס לשירות קרבי כשהוא בריא לגמרי, אך עם תום השירות הפך לחולה.

בוכריס בן למשפחה דתית משילה החל במאבק יחד עם משפחתו שיכירו בו כנכה צה"ל, אך משרד הביטחון סירב בכל פעם מחדש להכיר בכך. השבוע התקיים דיון בבית המשפט בנושא, לבסוף בית המשפט הכריע לטובתו של בוכריס, במשרד הביטחון ביקשו לערער על ההחלטה. לפי דברי השופט, המחלה אכן קרתה לבוכריס בשל השירות הצבאי,  ופסק כי "הוכח שהשירות היה רוויי מתח, פחדים או לחצים עד אימת מוות של ממש". כאמור, בוכריס עצמו לא היה בעת הכרעת הדין בשל הרעה במצבו הבריאותי, המצב המשיך להחמיר עד שהלך לעולמו בליל אמש.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, סופד לאבינועם בוכריס ז"ל: "ברוך דיין האמת. אבינועם בוכריס מהיישוב שילה נפטר הלילה בביתו כשלצידו בני משפחתו, לאחר ייסורים ומאבק במחלת ALS שפקדה אותו מאז שירותו הצבאי. במבצע צוק איתן אבינועם שימש כלוחם שריון. כנהג טנק הוא הציל את חבריו בתושיה מטיל שנורה לעברם. הוא קיבל אות הצטיינות על כך. רק השבוע, ולאחר מאבק הוא קיבל הכרה כנכה צה"ל. כולנו כואבים יחד עם משפחת בוכריס היקרה ושולחים תנחומים וחיבוק למשפחה ולכל בית היישוב שילה."