מהומות בירושלים: תיעוד של מספר פלשתינים מבצעים לינץ' בחרדי

הפרות הסדר הקשות אמש הביאו למקרי אלימות קיצוניים, אחד מהם קרה לאזרח חרדי שנסע ברכבו סמוך למזרח ירושלים. הנהג ניסה להימלט רגלית מרכבו לאחר שיידו את הרכב באבנים, אך בחוץ נעשה בו לינץ' ומאוחר יותר אף שרפו את רכבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/21 07:29 יא באייר התשפא

מהומות בירושלים: תיעוד של מספר פלשתינים מבצעים לינץ' בחרדי
מהומות בירושלים, צילום: Jamal Awad/Flash90

לילה קשה בירושלים , אמש (ה') התרחשו הפרות סדר והתנגשויות אלימות בין פעילי ימין ופלשתינים שהביאו לעשרות פצועים ועצורים. במהלך פעילות כוחות המשטרה, בניסיון לעצור את הפרת הסדר סמוך לשער שכם, נפצע שוטר מיחידת הפרשים מאבן שהושלכה ופגעה בפניו.  כמו כן, שוטרים שהוזעקו אל טיילת שער יפו בירושלים, עצרו ארבעה חשודים בתקיפת עובר אורח והם הועברו לחקירה. המשטרה ממשיכה בחקירת אירועי האלימות השונים שאירעו לאחרונה ושחלקם אף הועלו לרשות החברתיות. 

בין כל אירועי האלימות שפורסמו במהלך הלילה נראה תיעוד בו חבורת פלשתינים החלו לבצע לינץ' באדם חרדי שהיה לבדו סמוך לרוקפלר במזרח ירושלים. לפי תיאור האירוע של משטרת ישראל מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע התרחש סמוך לרוקפלר במזרח ירושלים, שם יודו אבנים לעבר רכב שנהגו ניסה להימלט רגלית מהמקום. מספר צעירים החלו תוקפים את הנהג ולאחר מכן הוא פונה לטיפול רפואי. בהמשך לאירוע, התקבל דיווח למשטרה אודות שריפת הרכב. בשעה זאת חוקרי המשטרה בודקים את האירוע לרבות ניסיון לזיהוי ואיתור החשודים במעשה.

לאור אירועי הימים האחרונים, הנחה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, לתגבר את מערך האבטחה ברכבת הקלה, במטרה לטפל באירועים חריגים בעת הנסיעה, באלימות נוסעים ולשמירת הוראות הבטיחות והביטחון. כמו כן, הנחה ראש העיר להגדיל את מספר המצלמות במרחב הציבורי במטרה לעקוב אחרי אירועים חריגים ולאכוף את הסדר הציבורי יחד עם המשטרה שאמונה על כך.