דיווח: מטוסים תקפו משלוח אמל"ח איראני בסוריה | צפו

כלי תקשורת ערביים מדווחים על תקיפה בצפון-מזרח סוריה. מהדיווחים עולה כי התקיפה בוצעה ככל הנראה על ידי מל"ט. דיווחים מסוימים מייחסים את התקיפה לחיל האוויר הישראלי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/02/21 16:43 כט בשבט התשפא

דיווח: מטוסים תקפו משלוח אמל"ח איראני בסוריה | צפו
ארכיון. סוריה, צילום: פלאש 90. באסל עווידאת

משלוח של אמצעי לחימה שהועבר בכלי רכב איראניים מעירק לסוריה, והיה מיועד למיליציות איראניות, הותקף היום (ה') בקרבת הגבול העירקי-סורי, כך לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים. מדובר בתקיפה חרגישה, שכן היא בוצעה לאור יום. התקיפה האחרונה באזור בוצעה לפני כחודש.

הדיווחים מתארים תקיפה, ככל הנראה של כלי טיס בלתי מאויש, בצפון-מזרח סוריה וכ-450 ק"מ מהבירה דמשק, באזור הכפר אלבו-כמאל מזרחית לדיר א-זור. עד כה לא פורסם על נפגעים. חלק מהדיווחים מייחסים את האחריות לאירוע למדינת ישראל. 

ביום שלישי, דווח כי גורמי מודיעין לא מזוהים העבירו לרשת הטלוויזיה האמריקנית בשפה הערבית, "אלח'ורה" – ניתוח של התקיפה הקודמת שהייתה בגבול סוריה-עירק בחודש ינואר האחרון. בנוסף, העבירו אותם גורמי מודיעין רמזים ואיומים לפיהם ימשיכו לתקוף באזור במידה שאירן תמשיך להעביר אמל"ח שובר שוויון לאדמת סוריה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן