חיזבאללה: הפלנו רחפן של צה"ל בדרום לבנון

בארגון הטרור הודיעו כי הפילו רחפן ישראלי שחצה את הגבול ללבנון. בצה"ל אישרו כי רחפן נפל בשטח לבנון והבהירו כי אין חשש לדליפת מידע

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/02/21 13:37 יט בשבט התשפא

חיזבאללה: הפלנו רחפן של צה"ל בדרום לבנון
גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

ארגון הטרור חיזבאללה הלבנוני הודיע היום (ב') בצהריים כי הפיל רחפן של צה"ל בדרום לבנון, סמוך לעיירה בלידא. ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס' ציטט עיתונאי לבנוני המקורב לחיזבאללה שכתב: "ההתנגדות בלבנון חיכתה לרחפן הזה והפילה אותו".

צה"ל הפיל רחפן של חיזבאללה שחדר לישראל

בצה"ל אישרו כי רחפן צה"לי נפל בדרום לבנון במהלך פעילות מבצעית. על פי הודעת צה"ל אין חשש לדליפת מידע בעקבות נפילת הרחפן.

בשבוע שעבר התייחס הרמטכ"ל, אביב כוכבי, לאיום של חיזבאללה ואמר כי "האויב בחר למקם את עצמו במרחב העירוני, הוא בחר למקם את אמצעי הלחימה, לרבות הטילים והרקטות במרחב העירוני. הוא מכוון על עפולה, על מטולה, ועל גוש דן - אלפי טילים ורקטות בהיקף חסר תקדים".

"תקיפת משגר טילים בודד, בתוך או בצמוד לבית מאוכלס, תמנע פגיעה בבית דירות בישראל וכך תמנע פגיעה בעשרות אנשים" המשיך כוכבי, ואמר כי, "חובתנו לתקוף את המשגר הזה, חובתנו לתקוף גם את עשרות ומאות המשגרים הפרוסים בשטח".

"זו הזדמנות וחובה מבחינתי להזכיר לאזרחי מדינת ישראל בצורה הכי ברורה שביום פקודה, במלחמה יפלו כאן הרבה מאוד טילים ורקטות וזה לא יהיה פשוט", הבהיר הרמטכ"ל, "אל מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר, שתכלול את תקיפת הטילים הרקטות והאמל״ח בין אם בשטח פתוח ובין אם בצמוד או בתוך בניינים".

כוכבי המשיך להתייחס גם להסכם הגרעין, שישנה סבירות גבוהה שהנשיא האמריקאי החדש, ג'ו ביידן יחזור אליה: "אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו. כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע - שאסור לאפשר אותו".

"אני מבקש להבהיר את עמדתי - חזרה להסכם הגרעין מ-2015 ואפילו אם יושג הסכם משופר הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה". 

"הנחתי את צה"ל להכין מספר תוכניות אופרטיביות בנוסף לתוכניות שקיימות, ואנחנו שוקדים על התוכניות האלה, ונפתח אותן במעלה השנה הקרובה. מי שיחליט על הפעלתן - הוא כמובן הדרג המדיני, אבל התוכניות צריכות להיות על השולחן, מתורגלות ומוכנות לפעולה", סיכם כוכבי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן