דובר צה"ל על האירוע בחברון: הכוח נקלע לסכנת חיים ממשית

צה"ל מפרסם את תוצאות התחקיר הצבאי על התקרית האלימה בחברון בשישי האחרון, בין חיילי צה"ל לפלשתינים. מהתחקיר עולה כי הכוח הצבאי הותקף באלימות ונורה ירי לא מכוון אשר פגע בפלשתיני

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/01/21 10:59 כג בטבת התשפא

דובר צה"ל על האירוע בחברון: הכוח נקלע לסכנת חיים ממשית
חיילי צה"ל בחברון., צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

העימותים בחברון ביום שישי האחרון: כוחות צה"ל ערכו פעילות נגד בנייה בלתי חוקית בכפר עטוואני שבדרום הר חברון, ובמקום התפתחו הפרות סדר. צעיר פלשתיני נורה בצווארו על ידי אחד מהחיילים - ונפצע באורח קשה.

דובר צה"ל פרסם היום (ה') את מסקנות התחקיר הצבאי מהאירוע: "מתחקיר פיקודי מעמיק של אירוע תקיפת כוח צבאי באלימות על ידי פלסטינים ביום שישי האחרון ופציעת פלסטיני מירי, עולה כי הכוח הצבאי נקלע לסכנת חיים ממשית בעת שביצע פעילות אכיפה במרחב הכפר א-תוואני.

עוד מעלה התחקיר כי במקום התפתחה הפרת סדר והכוח הותקף באלימות מצד מספר פלסטינים, שביקשו לסכל את פעילות האכיפה בשל כך, ולאחר שהפלסטינים סירבו להתפנות מהמקום והמשיכו לתקוף את החיילים, מפקד הכוח החל בנוהל מעצר חשוד, שכלל ירי לאוויר.

תוך כדי הירי, שני מפרי סדר תקפו באלימות את מפקד הכוח - האחד משך בכוח את המפקד, והשני תפס את נשקו בפראות. בשל כך, נורה ירי לא מכוון, שפגע בפלסטיני אחר שנמנה על מפרי הסדר האלימים. במקביל לתחקיר הפיקודי, תיערך בדיקה מקדימה על ידי מצ"ח שתכלול גביית עדויות מפלסטינים ואיסוף מסמכים רפואיים".

 

(התיעוד מהאירוע)