דיווח: שירותי הביטחון הפלשתיניים סיכלו פיגוע דקירה נגד חיילי צה"ל

גורמים פלשתינים טוענים כי לפני יומיים עצרו שירותי הביטחון שתי פלשתיניות מהעיר שכם שהיו בדרכן לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים או אזרחים ישראלים באזור חווארה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/20 08:20 יג בטבת התשפא

דיווח: שירותי הביטחון הפלשתיניים סיכלו פיגוע דקירה נגד חיילי צה"ל
חיילים ליד מחסום חווארה, בחודש שעבר, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שירותי הביטחון הפלשתיניים סיכלו פיגוע דקירה נגד חיילי צה"ל. כך פורסם הבוקר ב"כאן חדשות". בדיווח ציטטו גורמים פלשתינים הטוענים כי לפני יומיים עצרו שירותי הביטחון שתי נשים פלשתיניות מהעיר שכם, שהיו בדרכן לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים או אזרחים ישראלים באזור חווארה שמדרום לשכם. על פי הדיווח, השתיים נמצאות כעת בחקירת הצד הפלשתיני.

הצלחת הרשות הפלשתינית בסיכול הפיגוע, מגיעה לאחר חידוש התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות. לפני חידוש התיאום הביטחוני, ראש השב"כ, נדב ארגמן, ביקר בחשאי ברמאללה ונפגש עם נשיא הרשות הפלשתינית, אבו מאזן. גורמים פלשתיניים אמרו, כי הפגישה שהתקיימה לפני כחודשיים וחצי, דנה בדרכים להחזיר את התיאום הביטחוני בין שני הצדדים ולהעביר את הכסף לרשות הפלשתינית.

נזכיר כי לפני כחודש וחצי, אישרו גורמים ברשות הפלשתינית כי בכוונתם לחזור לתיאום הביטחוני עם ישראל שהופסק לפני יותר שנה, לאחר שהכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון. הודעת הרשות הגיעה לאחר שהחלת הריבונות ירדה מהפרק, בעקבות הסכמי הנורמליזציה שנחתמו עם מספר מדינות ערביות.

שר הביטחון, בני גנץ אמר על חידוש היחסים הביטחוניים: "התיאום ביננו לבין הפלשתינים הוא אינטרס משותף. גם לאזרחי ישראל וביטחונם, ולא פחות מכך לאינטרס של התושבים הפלשתינים והכלכלה הפלשתינית. בימים הקרובים אוביל היערכות של מערכת הביטחון לקראת חידוש הקשר ונסדיר את תהליכי העבודה הנדרשים".

(אבו מאזן על עסקת המאה)