נשיא המדינה הדליק נר חנוכה עם החיילים המגנים על גבול הבקעה

"אני גאה לראות כאן גברים ונשים, אריות, לביאים ולביאות, דתיים יותר ודתיים פחות, כולם לובשים מדי צה"ל, כולם עובדים כתף אל כתף, כולם חרדים לשלומנו, לשלומה של הארץ הזאת", אמר הנשיא בהדלקת הנרות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/20 21:56 כט בכסלו התשפא

נשיא המדינה הדליק נר חנוכה עם החיילים המגנים על גבול הבקעה
הנשיא עם החיילים, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק היום (ג') נר שישי של חנוכה עם חיילי וחיילות חטיבת "הבקעה והעמקים", בהם גדוד 47 לביאי הבקעה, וסיירת "ספר המדבר", המגנים על גבול הבקעה. את הנשיא ליוו בביקור מפקד חטיבת הבקעה אלוף-משנה בצלאל שנייד, ומפקד גדוד אריות הירדן סגן-אלוף גלעד שריקי, שהציגו בפניו את פעילות הגדודים והאתגרים המאפיינים את האזור.

בדרכו לביקור, עצר הנשיא במחסום מצוקי דרגות וחילק לחיילים המוצבים במחסום עוגת תפוזים ביתית וסופגניות כפי שהיתה עושה בכל חנוכה נחמה ז"ל. לאחר מכן המשיך הנשיא להדלקת נר שישי של חנוכה עם חיילי חטיבת הבקעה במצוקי דרגות הצופים על ים המלח. הנשיא שוחח עם מפקד החטיבה, אלוף-משנה בצלאל שנייד, אודות אתגרי השעה ושמע מצוות לוחמי ״ספר המדבר״ המוצבים בגזרה על הרקע ממנו הגיעו וחוויות השירות. סיירת ״ספר המדבר״ מורכבת מחיילים המשמשים כגששים יהודים בבקעת הירדן, חלקם עסקו בעברם ברעיית צאן בחוות ברחבי הארץ.

גדוד 47 שייך לגדודים המשלבים בתוכם לוחמים ולוחמות המתמקצעים בגבול המזרחי של מדינת ישראל ופועלים יום ולילה אל מול האוכלוסיה הפלסטינית בגזרה, על מנת לשמור על היציבות הביטחונית.

בשיחתם סיפר הלוחם אלישע לנשיא: "כשאני חשבתי על הגיוס, בעיקר מה שדחף אותי היה החיבור לעם, לאנשים. בסוף אני יכול להיות כל החיים שלי ביהודה שומרון ולנסות לתרום כמה שאני יכול - אבל אין חיבור לעם. בצבא מאוד נפתחתי לעם ישראל, לחיבור עם אנשים. ועכשיו אני מרגיש הרבה יותר בתוך העם. עד גיל 18 הייתי רק עם משפחה וחברים".

"לפני 47 שנה, במלחמת יום כיפור, הייתי קמ"ן בחטיבה הירושלמית. כשפרצה המלחמה, דבר ראשון שעשו היה לשלוח אותנו לבקעה", סיפר הנשיא לחיילים על הקשר שלו לגזרה והוסיף: "היום, חלק ניכר מהעשייה שלכם ממוקדת בשימור מערכת היחסים העדינה והאסטרטגית שלנו עם ממלכת ירדן, בת בריתנו הרשמית מאז 1994, ובשימור התיאום הביטחוני השברירי ביננו לבין הפלסטינים".

הנשיא בפגישה עם החיילים והחיילות

הנשיא בפגישה עם החיילים והחיילותצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הנשיא הוסיף ואמר: "תקופת השירות שלכם היא מורכבת במיוחד. זוהי תקופה שבה אתם נדרשים להתמודד עם איומים ביטחוניים אך גם בריאותיים. חשוב לזכור, במיוחד היום, כשמדינת ישראל משקיעה מאמצים רבים במיגור מגפת הקורונה, שיש חשיבות עליונה בשמירה על גבולותינו מפני איומים מחוץ".

הנשיא פנה לחיילים ולחיילות ואמר: "אני גאה לראות כאן גברים ונשים, אריות, לביאים ולביאות, דתיים יותר ודתיים פחות, כולם לובשים מדי צה"ל, כולם עובדים כתף אל כתף, כולם חרדים לשלומנו, לשלומה של הארץ הזאת. השותפות שלכם, הרעות שלכם, הנחישות שבה אתם פועלים למען המשימה, הן מקור עצום של גאווה ישראלית - ותקווה ישראלית.

"בימים של קרע ומשבר פנימי לא פשוט, העם בישראל נושא אליכם עיניים, ושואב מכם השראה וכוח. הפעולות שאתם מבצעים על בסיס יומיומי כנגד מבריחים ומסתננים ובמניעת פעילות חבלנית עוינת הן פעולות חיוניות. ההישגים וההצלחות היומיומיים שלכם לצד שמירת השקט והביטחון בשגרה, בכל האזור ולאורך זמן, היא גבורה אמיתית, שבהחלט יאה לחג החנוכה, בו אנו מעלים על נס את גבורת המכבים. על כל אלה, אתם והמפקדים שלכם ראויים לשבח ולהערכה של כולנו", חתם הנשיא את דבריו ואיחל חג חנוכה שמח לחיילים ולמפקדים.