האוזר על עסקת שחרור המחבלים הצפויה: "עסקה שערורייתית"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, פונה לראש הממשלה ודורש ממנו להתערב בעסקת השבויים שפרטיה נחשפו. "קורא לרה"מ לסגת מהמהלך המסוכן ולהסיק את המסקנות המתחייבות מעסקת שליט". אחיו של הדר גולדין הגיב: "אתה חלק מהשערוריה האמיתית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/20 12:59 כח בכסלו התשפא

האוזר על עסקת שחרור המחבלים הצפויה: "עסקה שערורייתית"
האוזר, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בסוף השבוע שעבר פורסם כי בישראל מערכים שישנה הזדמנות להגיע לעסקת שבויים עם חמאס בשל ההתפשטות הרחבה של נגיף הקורונה ברצועת עזה. אתמול דווח בתקשורת הערבית על התקדמות במשא ומתן לעסקה בין ישראל לחמאס. במסגרתה יושבו מרצועת עזה גופותיהם של חללי צה"ל, אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים הישראלים השבויים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ויו"ר ועדת המשנה לשבויים ונעדרים, ח"כ צבי האוזר, הגיב היום (ב') לעסקת שחרור מחבלים הצפויה. "מתוקף תפקידי נחשפתי לכל הפרטים ועליי לומר באופן ברור", כתב האוזר בחשבון הטוויטר שלו: "זו עסקה שערורייתית שמפרה את עקרונות דוח שמגר ותחזיר למעגל הטרור מאות מחבלים".

האוזר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול בנושא: "אני קורא לרה״מ לסגת מהמהלך המסוכן ולהסיק את המסקנות המתחייבות מעסקת שליט שרוב משוחרריה חזרו לטרור".  מקורות ערביים דיווחו כי ישראל הציע תמורת ארבעת השבויים לא רק גופות מחבלים, אלא גם מחבלים חיים ללא דם על הידיים.

אחיו של הדר גולדין, צור, הגיב להאוזר, וכתב לו: "איפה אתה כשמשוחררים מחבלי חמאס מהכלא לעזה כדבר שבשגרה? מעל מאה מצוק איתן. אתה חלק מהשערורייה האמיתית ואני בספק אם אתה יודע מה אומרות המילים ״דוח שמגר״ אחרי שסידרת את הבן שלך בגלצ תסתכל בעיניים של ההורים הקרביים ותגיד להם שתמורת פופוליזם זול אתה מסכל עסקה של הומניטרי תמורת הומניטרי".