דיווחים מסוריה: ישראל תקפה מטרות סמוך לקוניטרה ולדמשק

סוכנות הידיעות סאנא דיווחה על התקיפות בג'בל אל-מנע שליד דמשק וברוויחיניה שבגולן הסורי. צבא סוריה מסר כי לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפות וכי נגרם נזק לרכוש בלבד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/11/20 07:44 ט בכסלו התשפא

דיווחים מסוריה: ישראל תקפה מטרות סמוך לקוניטרה ולדמשק
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

בשעות הלילה שבין שלישי לרביעי סוכנות הידיעות הסורית ,סאנא, דיווחה על התקיפות ישראליות שבוצעו בשני יעדים שונים. היעדים היו ג'בל אל-מנע שליד דמשק וברוויחיניה שליד קוניטרה הסמוכה לגבול בין המדינות. בשלב זה בישראל עדיין לא מאשרים את הדיווחים, כשבמקביל בטלוויזיה הסורית מדווחים על נזקים במקום, אך ללא נפגעים, לפי ההערכות, מטרות התקיפות היו יעדים של חיזבאללה.

לתקיפה דיווחים רבים מגורמים שונים, לפי גורם בכיר שערק מהצבא הסורי, מדובר באזורים אסטרטגיים ותקיפות ישראליות בוצעו שם כבר בעבר. רשת החדשות הלבנונית "אל מיאדין", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, טענה כי מדובר בתקיפה של "חיל האוויר של התוקפנות הציונית". לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם היעדים  שהותקפו הם יעדים צבאיים של המיליציות הפרו-איראניות, ולפי הדיווח, ישנם הרוגים בתקיפה.

כזכור, גם בשבוע שעבר מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות צבאיות בסוריה השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. לפי סוכנות הידיעות הסורית, שלושה חיילים נהרגו בתקיפה ואחד נפצע. לפני שעה קלה פרסם דובר צה"ל את התיעוד של התקיפות והפגיעות ביעדים.