ארגון הטרור חמאס: ירי הרקטות הלילה - כתוצאה מתקלה

לאחר שצה"ל תקף ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטות, בארגון הטרור חמאס הבהירו לישראל כי הארגון לא התכוון לבצע את הירי, למרות שהשיגור בוצע ממשגר שלו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/11/20 19:10 כח בחשון התשפא

ארגון הטרור חמאס: ירי הרקטות הלילה - כתוצאה מתקלה
ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

מספר רקטות נורו בשעות הלילה המאוחרות של מוצאי השבת, מרצועת עזה לכיוון אשדוד וקיבוץ פלמחים שבשפלה. בתום הערכת מצב שהתקיימה היום (א') בלשכת הרמטכ"ל עולה, כי הרקטות שנורו לעבר ישראל נורו ממשגר של חמאס - אך ייתכן ומדובר בירי שלא היה מכוון או בתקלת חשמל בשל מזג האוויר.

בעיתון "אל-קודס" דווח כי על אף שהפלגים הפלשתיניים אינם חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה קרוב. המקור לא אישר ולא הכחיש האם שיגור הרקטות נעשה במכוון, אך ציין כי ישנה אפשרות שחדירה של גשם הובילה לתקלה חשמלית - ששיגרה את הרקטות. 

נראה כי עיתוי שיגור הרקטות אמש אינו מקרי. השבוע לפני חוסל בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא ואתמול לפני שמונה שנים חוסל בכיר אחר, 'רמטכ"ל' חמאס לשעבר, אחמד ג'עברי. 

לאחר ירי הרקטות, מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל תקפו תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בהודעת צה"ל נכתב: "צה״ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".