דיווח: סוכני מוסד חיסלו בכיר באלקעידה באיראן

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי סוכנים ישראלים חיסלו את מי שהיה מס' 2 בארגון הטרור הבינלאומי, בטהרן בירת איראן לפני שלושה חודשים, לבקשת ארה"ב. באיראן מכחישים: "ניסיון של וושינגטון ותל אביב להימנע מאחריות לפשעים שעושים ארגונים אלה באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/20 18:20 כז בחשון התשפא

דיווח: סוכני מוסד חיסלו בכיר באלקעידה באיראן
חיסול ברחוב. טהרן בירת איראן, צילום: shutterstock

מבצע "ג'יימס בונדי' ברחובות טהרן. העיתון האמריקאי 'ניו יורק טיימס' דיווח אמש (ו') כי סוכנים ישראלים חיסלו את המחבל  מוחמד אל-מסרי (עבדאללה אחמד עבדאללה), שהיה מספר 2 בארגון הטרור הבינלאומי אל-קאעידה, בטהרן בירת איראן, לפני כשלושה חודשים.

אל-מסרי חוסל, יחד עם ביתו מרים בת ה-27, שהייתה אלמנתו של חמזה בן-לאדן, בנו של מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן לאדן, ב-7 באוגוסט במכונית סמוך לביתם שבטהרן. החיסול אירע ביום השנה לפיגועים בשגרירויות האמריקאיות בקניה ובטנזניה, שאירעו בשנת 1998, בהם נרצחו 224 בני אדם ועוד מאות נפצעו. אל-מסרי היה מעורב בתכנון אותם פיגועים, 22 שנה לפני מותו.


(נתניהו על תכנית הגרעין האיראנית)

על פי הדיווח, שהובא מפי מקורות מודיעיניים אמריקאים, סוכנים ישראלים רכובים על אופנועים הם שירו באל-מסרי, בעקבות בקשה של ארה"ב. מותו של אל-מסרי לא נודע עד היום. אל-קאעידה לא הוציא הודעה רשמית על החיסול, כפי שנוהגים ארגוני הטרור במקרים דומים, וגם איראן לא דיווחה על כך, אלא על מותו של אזרח לבנוני בשם חביב דאוד, שכעת נראה כי לא היה קיים. עד כה אף מדינה או ארגון לא קיבלו אחריות לחיסול.

כמה שעות לאחר הפרסום בארה"ב, פרסם משרד החוץ האיראני הכחשה בה נאמר כי "אין טרוריסטים מאל-קאעידה על אדמת איראן". בהודעה נטען כי "מפעם לפעם וושינגטון ותל אביב מנסים לקשר את איראן לארגוני טרור כאלה על-ידי שקרים והדלפות של מידע כוזב לתקשורת. הן עושות זאת מתוך רצון להימנע מאחריות לפשעים שעושים ארגונים אלה באזור".