ניסיון הפיגוע בשומרון: המחבל פתח בירי וחוסל

מחבל פתח באש לעבר עמדת צה"ל סמוך לשכם, ונורה על ידי לוחמי גולני שניטרלו אותו. המחבל היה קצין בביטחון המסכל של הרשות הפלשתינית, שהספיקה לקרוא לחקירת האירוע. מח"ט הגזרה שיבח את הלוחמים: "פעלו כמצופה מהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 17:23 יז בחשון התשפא

ניסיון הפיגוע בשומרון: המחבל פתח בירי וחוסל
מח"ט שומרון בזירת הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

ניסיון לפיגוע ירי סמוך לשכם, נגמר היום (ד') ללא נפגעים לכוחותינו. האירוע התחיל כאשר מחבל חמוש באקדח, הגיע ברכבו סמוך לעמדה של לוחמי גולני ביציאה הדרומית מהעיר שכם. בזמן שהיה ברכב הוא ירה מספר כדורים מאקדח שהיה ברשותו. מפקד הכוח שהיה בעמדה ביצע ירי לכיוון המחבל, אליו הצטרפו מספר חיילים נוספים והמחבל נוטרל.

כעת מתברר כי המחבל, בלאל אלרואג'בה, הוא קצין בדרגה מקבילה לסרן בביטחון המסכל של הרשות הפלשתינית בשכם. זהותו של המחבל היא חריגה בנוף המפגע הבודד, עקב השתייכותו לפת"ח. ברשות מיהרו להגיב כינו את חיסולו של המחבל בידי חיילי צה"ל - "מעשה נפשע", וקראו לחקירה בינלאומית של האירוע. 

מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג עם לוחמי גולני בזירת הפיגוע

מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג עם לוחמי גולני בזירת הפיגועצילום: דובר צה"ל

מפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה רועי צוויג התייחס לפיגוע ואמר כי "הלוחמים פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ונטרלו את המחבל. התנהלות הגדוד מגלמת את תהליך ההכנות הסדור שהתקיים בכניסתם לתעסוקה המבצעית. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע".