רסאן עליאן הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים החדש

שר הביטחון, החליט לאחר התייעצות ובהמלצת הרמטכ"ל, למנות את מפקד חטיבת גולני לשעבר שנפצע במהלך מבצע צוק איתן, תא"ל רסאן עליאן, לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/10/20 18:52 כ בתשרי התשפא

רסאן עליאן הוא מתאם פעולות הממשלה בשטחים החדש
צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

שר הביטחון בני גנץ, החליט לאחר התייעצות ובהמלצת הרמטכ"ל  אביב כוכבי, למנות את מפקד חטיבת גולני לשעבר שנפצע במהלך מבצע צוק איתן, תא"ל רסאן עליאן, לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. עליאן שעומד היום בראש המנהל האזרחי, יועלה לדרגת אלוף ויחליף את כמיל אבו רוקון שיסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. 

במועצת יש''ע מברכים על מינויו של עליאן: "בשנים האחרונות, במיוחד בתפקידו כראש המינהל האזרחי, נוצר קשר טוב בין הנהגת ההתיישבות לבין תא"ל עליאן. קשר אשר מבוסס על דאגה וקשב של צה''ל לצרכיהם של התושבים באזור. אנו יודעים כי גם בתפקידו החדש, יהיה שיתוף פעולה הדוק בין מתאם פעולות הממשלה לבין ההתיישבות. אנו בטוחים כי הוא ימשיך לעשות את עבודתו החשובה מתוך אמון, אהבה ואחריות הדדית לתושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

בנוסף, אישר גנץ את החלטת הרמטכ"ל למינוי ראש חטיבת המבצעים, תא"ל יניב עשור, לתפקיד ראש אגף כוח אדם והעלאתו לדרגת אלוף. כמו כן, לאור הערכתו לתפקודו כמפקד חיל האוויר ונוכח האתגרים המבצעים, סיכם הרמטכ"ל עם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, כי יאריך את כהונתו בשנה נוספת ובכך יסכם כחמש שנים בתפקיד.

הקצין הדרוזי הראשון שפיקד על חטיבת גולני

רסאן עליאן, בן למשפחה דרוזית-ישראלית, נולד וגדל בשפרעם, התגייס לגדוד 51 של חטיבת גולני באוגוסט 1990. לאחר קורס קציני חי"ר חזר לגדוד 51 ומונה למפקד מחלקה. בהמשך עשה מספר תפקידי פיקוד בחטיבה החומה וביחידת אגוז. בשנת 2003 הועלה לדרגת סא"ל ומונה לסגן מפקד חטיבת מנשה ומאוחר יותר באותה שנה מונה למפקד גדוד דוכיפת. בהמשך חזר לחטיבת גולני, ומונה לסגן מפקד החטיבה, תפקיד אותו עשה בזמן מלחמת לבנון השנייה. במבצע עופרת יצוקה בשנת 2007 פיקד על גדס"ר גולני.

בשנת 2009 הועלה לדרגת אל"ם ומונה למפקד חטיבת אלכסנדרוני. בדרך עשה מספר תפקידי פיקוד נוספים וביוני 2014 מונה למפקד חטיבת גולני ובכך היה לקצין הדרוזי הראשון הממלא תפקיד זה. עליאן הוביל את החטיבה במבצע צוק איתן ובמהלך הלחימה נפצע. בספטמבר 2016 הועלה לדרגת תא"ל ובהמשך נכנס לתפקידו כקצין חי"ר וצנחנים ראשי. בספטמבר 2018 מונה לראש מטה פיקוד המרכז. בביוני 2019 מונה לראש המנהל האזרחי, תפקיד בו הוא אוחז היום. 

(עליאן פונה לחייליו במהלך מבצע צוק איתן)