בעקבות ירי הרקטה צה"ל תקף בעזה

שלושה שבועות של שקט הופרו לאחר שרקטה שוגרה מעזה לכיוון הישוב כרם שלום בעוטף עזה. הרקטה נפלה בשטח פתוח אין נפגעים ולא ידוע אם נגרם נזק, בעקבות כך צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 20:24 יז בתשרי התשפא

בעקבות ירי הרקטה צה"ל תקף בעזה
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (ב') במועצה האזורית אשכול, לאחר שרקטה נורתה מעזה לכיוון היישוב כרם שלום. על פי דיווח ראשוני הרקטה נפלה בשטח פתוח סמוך ליישוב לא ידוע אם נגרם נזק, אך מדווחים בוודאות כי אין נפגעים. מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעת צבע אדום, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל". בעקבות הירי תקפו כלי הטיס של צה"ל עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה.

תושבי האזור העידו כי נשמע פיצוץ לאחר שהאזעקה נשמה, ונשארו במרחבים המוגנים גם לאחר הפיצוץ מחשש לשיגור נוסף. דוברות מועצת אשכול מסרה: "הופעלה התראה בישוב באשכול. אין נפילות בתוך הישוב. ככל הנראה נפילה אחת בשטח פתוח מחוץ לישוב. לא ידוע כרגע על נפגעים ולא על נזק. אין שינוי בהנחיות לתושבים". 

מדובר בחידוש ירי הרקטות מאז ה-15 בספטמבר, היום בו חתם נתניהו על ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין. בעיצומו של טקס חתימת הסכם השלום בין איחוד האמירויות לישראל, החלו להישמע אזעקות צבע אדום באשדוד ואשקלון. דובר צה"ל עדכן כי כיפת ברזל ירתה מספר רקטות. ארגון הטרור חמאס הודיעו: "ההסכמים בין ישראל לאמירויות ובחריין לא קיימים מבחינתנו". בסופו של דבר נורו אל עבר ישראל 13 רקטות, ובעקבותיהן צה"ל תקף בעזה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן