בעקבות ההדבקה ההמונית בבה"ד 1: עונשים הוטלו על המפקדים

בתחילת החודש הודיע צה"ל על 30 חיילים שנדבקו בנגיף הקורונה בזמן שהותם בבית הספר לקצינים. בעקבות כך הודיע סגן הרמטכ"ל על סדרת עונשים בהם: מפקד בה״ד 1 יקרא לשיחה, שתי הצוערות שלא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה הודחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 22:47 ו בתשרי התשפא

בעקבות ההדבקה ההמונית בבה"ד 1: עונשים הוטלו על המפקדים
בה"ד 1. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בתחילת החודש התגלו בבסיס בה"ד 1, בית הספר לקצינים של צה"ל,  שתי חולות קורונה. השתיים לא דיווחו כי חלו בנגיף והגיעו לבסיס בעקבות כך נשלחו עשרות חיילים לבידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לאחר שהתבצעו בדיקות אפידמיולוגיות, התברר כי 30 חיילים נוספים נדבקו בנגיף, בעקבות כך הרמטכ"ל הורה לפתוח חקירה בנושא, בסופה יוטלו עונשים.

הערב (ה') הודיע דובר צה"ל על מסקנות התחקיר והעונשים שיוטלו: "ממסקנות התחקיר עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו בעקבות מספר תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר בהופעת תסמינים וכן אי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים אודות מצבם הבריאותי. מפקד זרוע היבשה קיבל את מסקנות התחקיר והמלצותיו והחליט על מספר הנחיות מחייבות ביניהן חידוד נהלי קטיעת שרשראות ההדבקה ביחידות". העונשים וההנחיות הוטלו בידי סגן הרמטכ"ל שהדגיש את אחריות המפקדים לכשירות יחידתם.

הצעדים שינקטו:

  • מפקד בה״ד 1 יקרא לשיחה עם מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק ולאחר השיחה יוחלט על נקיטת צעדים משמעתיים.
  • למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך.
  • מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מיידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים.
  • מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות.
  • שתי הצוערות אשר לא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.