מהספרייה הלאומית לחיזבאללה: נעצרה תושבת מזרח ירושלים שגויסה לארגון הטרור

מהספרייה הלאומית לחיזבאללה: תושבת מזרח ירושלים נעצרה בחשד כי גויסה על ידי יחידה של חיזבאללה וכוח קודם האיראני. בחקירתה הודתה כי הוטלה עליה משימה לגייס פעילים חדשים בישראל לביצוע פיגועי טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 13:32 כח באלול התשפ

מהספרייה הלאומית לחיזבאללה: נעצרה תושבת מזרח ירושלים שגויסה לארגון הטרור
יסמין ג'אבר ופעילי הטרור, צילום: ללא

היום (ה') הותר לפרסום, כי שירות הביטחון הכללי, המשטרה וגורמי ביטחון נוספים, חשפו לאחרונה, פעילות של היחידה האיראנית המיוחדת - כוח קודס, וארגון חיזבאללה שמטרתה היא גיוס אזרחים ישראלים ופלסטינים, לביצוע פעילות טרור בישראל. במסגרת הפעילות נעצרה לחקירה בחודש שעבר יסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים ועובדת בספריה הלאומית, לאחר שנחשד כי גויסה על ידי ארגון חיזבאללה בלבנון.

יחד עם ג'אבר נעצרו לחקירה חשודים נוספים ממזרח ירושלים ומרמאללה, אשר נחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה, בראשותה של ג'אבר. בין החשודים: תסנים אלקאדי, מכרה של יסמין ג'אבר, תושבת רמאללה שהתגוררה בשנים האחרונות בטורקיה.

הספרייה הלאומית

הספרייה הלאומית. אם חיפשתם פה ספר, יכול להיות שנעזרתם בהצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

כעת מתבררת השיטה לגיוס הישראלים של היחידה המיוחדת של משמרות המהפכה באיראן, כוח קודס, וחיזבאללה. הארגון הלבנוני-שיעי פעל לארגן כנסים לצעירים פלסטינים בלבנון, ושם ניסה לאתר מגויסים פוטנציאלים מישראל ומהגדה, לקידום פעילות טרור בישראל.

במהלך חקירתה, עלה כי ג'אבר זוהתה וסומנה על ידי אנשי חיזבאללה במסגרת השתתפותה בכנס בלבנון, בו הייתה בשנת 2015. בנוסף, עלה כי לשם שמירה על חשאיות זהותה, קיבלה יסמין את השם - "רחיל".

שנה לאחר מכן הגיעה ג'אבר לביקור נוסף בלבנון כששני פעילים ביחידה המשותפת של כוח קודס האיראני וחיזבאללה, עטאיא אבו סמהדנא ומחמד אלחאג' מוסא, קישרו בינה ובין פעיל טרור בכיר ביחידה זו המכונה "פארס עוודה". כשזהו למעשה כינויו של ג'עפר קביסי, שמוכר על ידי גורמי המודיעין בעקבות מעורבותו בניסיונות לגיוס גורמים בישראל ובגדה לפעילות טרור.

ג'אבר, תודרכה כי עליה לגייס ישראלים, בעדיפות לנשים, במטרה לבצע פיגועים בישראל. במהלך חקירתה של תסנים אלקאדי, חברתה של ג'אבר, עלה כי גם היא השתתפה בכנס בלבנון בשנת 2015, שם היא פגשה את פעילי היחידה, כשלאחר מכן המשיכה לשמור עימם על קשר. חקירתה של אלקאדי העלתה, כי היא הייתה אשת הקשר של היחידה מול ג'אבר, כחלק משמיר על תקשורת חשאית, לשם מניעת חשיפת היחידה ופעילותה מול גורמים בישראל.

גורם בכיר בשב"כ מסר בעקבות חשיפת הפרשה כי "חקירה זו של שב"כ בשיתוף גורמי הביטחון הינה תוצר של פעילות מודיעינית ממושכת לאיתור חשודים כמגויסי חיזבאללה, ומהווה נדבך נוסף במהלכי הסיכול שבוצעו בשנה האחרונה מול ניסיונות כוח קודס וארגון חיזבאללה לגייס גורמים מקרב ערביי ישראל, הרשות הפלסטינית ואף זרים, במטרה לממש פעולות טרור בישראל. שב"כ יחד עם שותפיו במערכת הביטחון ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות טרור וריגול של איראן וחיזבאללה, לרבות כאלה שמקורן בזירה התורכית, ולחשיפתם של כלל הגורמים בישראל ובאיו"ש המסייעים לכך".