השב"כ: רצח הרב שי אוחיון - פיגוע לאומני

השב"כ שיחזר עם המחבל את המקרה הרצח של הרב אוחיון שלב אחר שלב, בסופו הודה כי מעשיו היו ממניע לאומני. לפי חקירת השב"כ המחבל הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 17:11 יא באלול התשפ

השב"כ: רצח הרב שי אוחיון - פיגוע לאומני
הנרצח. הרב שי אוחיון ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

שירות הביטחון הכללי מפרסם היום (ב') כי קיים שחזור של פיגוע הדקירה בפתח תקווה בו נהרג הרב שי אוחיון הי"ד. במהלך היום נעשה שחזור מעשה הרצח עם המחבל, חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, שבסופו של השחזור הודה כי מעשיו נבעו ממניע לאומני. עוד גילו בשב"כ כי המחבל החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל, אלא שלפני הפיגוע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים.

בהודעת השב"כ נמסר: "המפגע חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, בן 46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם החזיק בהיתר עבודה בישראל לפיו רשאי לעבוד בישראל ולחזור מדי יום לאזור מגוריו בשטחי איו"ש. המפגע הפר את תנאי ההיתר, בכך ששהה בישראל ברציפות מספר ימים עד למועד הפיגוע".

כזכור, לפני חמישה ימים הובא למנוחות הרב שי אוחיון הי"ד מחסידי ברסלב בן 39 ואב ל-4, תושב העיר פתח תקווה. הרב אוחיון נרצח בידי מחבל בשעות הצהריים בצומת סגולה ונפצע אנושות, מותו נקבע בבית החולים. כוחות צה"ל פשטו על בית המחבל בכפר רוג'יב שליד שכם ותחקרו את בני משפחתו, בנוסף ערכו מיפוי לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.