צה"ל מגיב לסערת החייל בחברון: "התנהגות שאינה מצופה מלוחם"

בצה"ל קיימו תחקיר לאחר פרסום הסרטון בו נראה לוחם צה"ל סופג אבנים מנער בחברון, אך לא מגיב ונשאר במקומו: ''ההתנהלות הנראית בסרטון אינה ההתנהגות המצופה מלוחמים בצה"ל", נאמר בהודעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 18:45 י באלול התשפ

צה"ל מגיב לסערת החייל בחברון: "התנהגות שאינה מצופה מלוחם"
זריקת אבנים | אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

סערת זריקת האבנים על חיילי צה"ל בחברון מתעצמת. כזכור, ביום שישי האחרון פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו נראה מחבל מיידה אבנים לעבר חייל צה"ל, במהלך התפרעויות בעיר חברון, והחייל אינו מגיב ונותר במקומו.


(באדיבות ynet)

בסיום תחקיר ראשוני של מח"ט יהודה, אל"מ אביחי זעפרני, פרסם דובר צה"ל הודעה כי ''ההתנהלות הנראית בסרטון אינה ההתנהגות המצופה מלוחמים בצה"ל. לוחמי צה"ל נדרשים למנוע אירועים מסוג זה ולהפעיל כח על פי שיקול דעת ועל פי הוראות הפתיחה באש".

עוד אמרו בצה"ל כי מסקנות התחקיר יוצגו למפקד פיקוד המרכז, האלוף תמיר ידעי, וכי "פעולות יינקטו בהתאם".

ח''כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) כתב בתגובה לתקרית: ''מעדיף אלף סרטונים של אלאור אזריה ולא אחד מביש ומסוכן כזה. מי שאימן את החיילים האלה להגיב ככה לא ראוי להיות מפקד עוד יום אחד''. בתגובה כתב ח"כ יאיר גולן (מרצ) כי "רק רב"ט מהקריה שמעולם לא התמודד עם הפרות סדר יכול לצאת בהצהרות מהסוג הזה. רק פאשיסט יכול לקרוא לירי ללא אבחנה באזרחים. תתפללו לה' שלא סמוטריץ' יקבל החלטות על הילדים שלכם". 

בתגובה כתב ח"כ סמוטריץ': "מעדיף אלף רב"טים בקריה מאלוף אחד שהיה חלק ממכונת הסירוס של לוחמי צה"ל ומשווה את החברה הישראלית לנאצים. בדיוק בגלל מפקדים כמוך אנחנו רואים היום יותר ויותר סרטונים מבישים כאלה.
מציע להתחיל בתפילת הודאה להשם על הנס שלא נבחרת לרמטכ"ל".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן