טרור הבלונים נמשך: 33 שריפות פרצו ברחבי עוטף עזה

יממה נוספות של טרור הבלונים משירותי הכיבוי נמסר כי מרבית השריפות פרצו בשדות קוצים במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול. שני בלונים עם חפצים חשודים אותרו בתוך יישובים באשכול, בסמוך לבתי מגורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 17:02 ו באלול התשפ

טרור הבלונים נמשך: 33 שריפות פרצו ברחבי עוטף עזה
שריפות באשכול, צילום: בטחון אשכול

יום נוסף של טרור בלונים שהוביל לשריפות ברחבי עוטף עזה, היום (ד') מספר השריפות הגיעו ל-33 לאחר שיגור של עשרות בלונים. מרשות הכיבוי וההצלה נמסר כי משעות הבוקר פרצו 33 שריפות באזור יישובי עוטף עזה. השריפות פרצו בתחומי המועצות שער הנגב ואשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. 

שני בלונים עם חפצים חשודים אותרו בתוך יישובים באשכול, בסמוך לבתי מגורים. באחד המקרים נפל הבלון סמוך לבית של ותיקים, שהזעיקו את אנשי הביטחון. באותו ישוב אותר בתחילת השבוע בלון נפץ, בגן משחקים. הבלון אותר על ידי ילדים ששהו באותה השעה בגן והיו עדים לקולות הנפץ והזעיקו את הוריהם.
 

בלון תבערה שנחת היום בשטח חקלאי

בלון תבערה שנחת היום בשטח חקלאיצילום: דוברות המשטרה

לפני זמן קצר, במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות בלונים וחפץ חשוד שנחתו בשטח חקלאי במועצה אזורית שדות נגב. שוטרים וחבלני המשטרה הגיעו  למקום הנחיתה במידי והשטח נסגר עד לסיום הטיפול המקצועי של חבלני משטרת ישראל. מבדיקת החבלנים עלה כי מדובר במטען נפץ שנפל עם הבלונים בשטח חקלאי. המטען נוטרל והושמד.אין נפגעים ולא נגרם נזק.

אמש פרצו ברחבי העוטף לפחות 29 שרפות שונות כתוצאה מהפרחת בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. בנתיבות נחת אתמול מטען נפץ כזה במגרש כדורסל והתפוצץ. נערים ששיחקו במגרש לא נפגעו. במושב פטיש שליד אופקים נמצאו שני מטענים גדולים ששוגרו מעזה באמצעות בלונים, וסמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול נמצא מטען נוסף שנפל מצרור הבלונים אליו היה מחובר, והוא נוטרל על ידי חבלנים.