תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועת עזה

בתגובה למטחי הרקטות שנורו הלילה לשטח ישראל, תקף חיל האוויר מטרות של ארגון חמאס. בין המטרות שהותקפו: תשתיות תת קרקעיות ומבנים ששימשו לייצור אמצעי לחימה. דובר צה"ל: ערוכים ומוכנים לפעול נגד כל הניסיונות לפגוע באזרחי ישראל"| צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/20 12:55 א באלול התשפ

תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועת עזה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו הלילה (ו') יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה. המטרות שהותקפו הן תשתיות תת-קרקעיות של חמאס ומבנים ששימשו לבניית אמצעי לחימה. התקיפות בוצעו בתגובה למטחי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה. 12 שיגורים היו במהלך הלילה, כשרק שבעה מתוכם עברו לשטח ישראל. שישה מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

צה"ל ביקש לתגבר את מערך ההגנה האווירית בדרום והקפיץ מספר סוללות של כיפת ברזל למרחב עוטף עזה. בתוך כך, חמאס ממשיך לשלוח בלוני התבערה לשטח ישראל, כשחמש שריפות פרצו בעוטף עזה. בעקבות השריפות המשטרה נאלצה לפנות מתרחצים מהחוף בזיקים כשהאש התקרבה למקום. 

דובר צה"ל מסר כי: "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מאוחר יותר הגיב דובר חמאס, פוזי ברהום, ואמר אמר כי הארגון לא יהסס "להיכנס למערכה מול ישראל אם זו תמשיך בהסלמה, בהפצצות ובמצור". ברהום הוסיף כי על ישראל "לשאת בתוצאות ולשלם את מחיר התוקפנות על עזה, תקיפת המוצבים, תוצאות המצור ושיבוש חיי אנשי הרצועה".