לילה לא שקט בדרום: 12 שיגורים לעבר העוטף - בית בשדרות ספג פגיעה ישירה

במהלך הלילה נורו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה כשבית בעיר שדרות חטף פגיעה. מספר נפגעי חרדה פונו מהמקום, הרס רב נגרם לבית. בהמשך הלילה תקף חיל האוויר תשתיות חמאס בדרום הרצועה. בחמאס הזהירו: ישראל תישא בתוצאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/20 08:46 א באלול התשפ

לילה לא שקט בדרום: 12 שיגורים לעבר העוטף - בית בשדרות ספג פגיעה ישירה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה הלילה, צילום: ללא

הסלמה חמורה בעוטף עזה: בית בשדרות ספג פגיעה ישירה מרקטה שבמזל גדול לא התפוצצה כשמטח של שבעה שיגורים נורו לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) מרצועת עזה לעבר העיר, ניר-עם ואיבים. אין פצועים מפגיעת הרקטה אך ישנן שלוש נפגעות חרדה שטופלו בבית שנפגע, ואישה נוספת נחבלה בדרך למרחב המוגן בעיר וטופלה גם היא. צה"ל הגיב למטח הרקטות ותקף תשתיות תת קרקעיות של חמאס.

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה. המטרות שהותקפו הן תשתיות תת-קרקעיות של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשבעה שיגורי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה. שישה מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

המטח לאזור שדרות נורה בזמן שצה"ל תקף יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי שלוש רקטות ששוגרו בשעה 23:29 לעבר עין השלושה וכיסופים. עוד לפני כן, בשעות הערב, נורו רקטות שנפלו בסמוך לגדר, לא ברור אם בשטח ישראל או בתוך הרצועה. בסך הכל שוגרו 12 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל במהלך הלילה.

דובר צה"ל מסר כי: "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

מאוחר יותר הגיב דובר חמאס, פוזי ברהום, ואמר אמר כי הארגון לא יהסס "להיכנס למערכה מול ישראל אם זו תמשיך בהסלמה, בהפצצות ובמצור". ברהום הוסיף כי על ישראל "לשאת בתוצאות ולשלם את מחיר התוקפנות על עזה, תקיפת המוצבים, תוצאות המצור ושיבוש חיי אנשי הרצועה".