עוד הסלמה? 28 שריפות בגלל בלוני תבערה במהלך היום

חמאס ממשיך לשלוח בלוני תבערה לישראל על אף תקיפות צה"ל כשעשרות בלוני תבערה גרמו היום ל-28 שריפות ברחבי העוטף. המשטרה ניטרלה היום מספר בלוני נפץ - צפו בתיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 19:49 כט באב התשפ

עוד הסלמה? 28 שריפות בגלל בלוני תבערה במהלך היום
28 שריפות פרצו היום בעוטף עזה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

28 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה פרצו היום (ד') החל משעות הבוקר ברחבי עוטף עזה. לוחמי אש יחד עם צוותי הקרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים בסיוע חיילי צה"ל, רבש"צים, כבאים כתומים של פיקוד העורף ומתנדבים, פעלו כדי לכבות אותן. מרבית השריפות היו קטנות ובשטחים פתוחים ולא סיכנו חיי אדם.

היום נפגש שר הביטחון בני גנץ עם ראשי רשויות מעוטף עזה ואמר להם כי המשוואה מול חמאס השתנתה וכי צה" יודע לפגוע לא רק בבתים ומטרות אלא גם במי שבתוכם. שיחה דומה קיים אתמול (ג') ראש הממשלה כשביצע שיחת ועידה עם ראשי רשויות מעוטף עזה ואמר להם כי הוא פועל להחזיר את השקט לאזור, וגם הוא בחר להזהיר את חמאס ולומר כי "דין שריפה כדין רקטה" בהתייחסות לעשרות בלוני התבערה שחמאס מפריח מדי יום וששרפו אלפי דונמים בעוטף עזה. 

אמש (ג') נורתה רקטה אחת לכיוון מועצה אזורית חוף אשקלון ואזעקות נשמעו בקיבוץ זיקים ובדרום אשקלון, אחרי שבמהלך היום הופרחו עשרות בלוני תבערה ונפץ ו-39 שריפות פרצו ברחבי העוטף. בעקבות זאת תקף צה"ל עמדות חמאס ברצועת עזה.