במהלך הלילה: עימותים מול גדר הרצועה, צה"ל תקף עמדות חמאס

בעקבות התגברות בלוני התבערה והעימותים מול הגדר, צה"ל תקף במהלך הלילה עמדות של חמאס. קבר רחל: מחבל שניסה לזרוק בקבוק תבערה אל עבר המתחם נורה על ידי כוח צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/20 07:33 כז באב התשפ

במהלך הלילה: עימותים מול גדר הרצועה, צה"ל תקף עמדות חמאס
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הלילה נמשכו העימותים בין כוחות צה"ל ליחידות התיזוז של חמאס סמוך לגדר ברצועת עזה. בתגובה לעשרות בלוני התבערה שנשלחו אתמול (א') לשטח ישראל, טנקים תקפו אמש עמדות תצפית של חמאס ברצועה. בנוסף, פלשתיני שניסה לזרוק בקבוק תבערה אל עבר מתחם קבר רחל, נורה על ידי כוח צה"ל שסיכלו את הפיגוע. 

העימותים הלילה המשיכו את מגמת ההסלמה באזור הדרום בימים האחרונים במהלכם נורו לעבר יישובי העוטף עשרות בלוני תבערה ורקטות. במהלך הלילה השיבו כוחות צה"ל אש על עבר פלשתינים שיידו מטענים על עבר הגדר. הפלשתינים מדווחים על שני פצועים בעימותים סמוך לג'בליה.

דובר צה"ל מסר בעקבות העימותים הלילה ברצועת עזה: "לפני זמן קצר, תקפו טנקים של צה"ל עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר".

מחבל פלשתיני שניסה לזרוק בקבוק תבערה אל עבר מתחם קבר רחל, נורה על ידי כוח צה"ל ונפצע באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים בבית לחם. דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר סיכל כוח צה"ל ניסיון פיגוע סמוך לקבר רחל שבמרחב החטיבה המרחבית 'עציון'. לוחמי צה״ל זיהו מחבל שניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר מתחם הקבר. הלוחמים הגיבו בירי וסיכלו את הפיגוע. זוהתה פגיעה".

אתמול פרצו ביישובי עוטף עזה 28 שרפות כשמעריכים שנשרפו קרוב ל-250 דונם. בעקבות ההסלמה במצב בשבועיים האחרונים, גורמים בצה"ל העבירו מסר לחמאס על פיו במקרה של הסלמה נוספת, ישראל תגיב בצורה חריפה הרבה יותר. ההחרפה במצב מגיעה בעיקר בשל דרישת חמאס משלטונות קטאר להתחייב להעביר את כספי המענק החודשיים גם בשנה הבאה ולא רק עד סוף השנה הקרובה. משלחת מצרית הייתה צפויה להיכנס במהלך הלילה לרצועה במטרה לגשר בין הצדדים ולנסות להביא להסדרה זמנית ולהרגעת הגזרה.