בעקבות בלוני התבערה: צה"ל שוב תקף הלילה ברצועת עזה

אחרי 24 שרפות שפרצו אתמול ברחבי עוטף עזה, תקפו הלילה מטוסי קרב, מסוקים וטנקים מספר עמדות ויעדים אסטרטגיים של החמאס. הבוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי תיאסר הכנסת דלקים לשטח הרצועה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/08/20 07:24 כג באב התשפ

בעקבות בלוני התבערה: צה"ל שוב תקף הלילה ברצועת עזה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

בעקבות טרור הבלונים: מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה"ל תקפו הלילה (ה') מספר יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. בין היתר הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של הארגון. הלילה השני ברציפות. היום תופסק הכנסת הדלקים לרצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי התקיפות הלילה הגיעו בתגובה להפרחות בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לשטח ישראל שהתגברו משמעותית בשבוע האחרון. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

חמאס הגיב לתקיפת צה"ל, ובהודעה מטעמו נמסר כי "ההסלמה הישראלית על עזה ועצירת הכנסת דלק וסחורות היא התנהגות מסוכנת וצעד לא מחושב, הכיבוש ישא בתוצאות התקיפה". עוד אומרים בחמאס כי "לא ניתן לקבל את המשך המצב כפי שהוא".

אחרי סגירת מעבר ארז שלום, הודיעה הבוקר (ה') מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה: "בתום התייעצויות ביטחוניות שהתקיימו אמש, אישר היום שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ״ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון והורה על עצירת הכנסת הדלקים לרצועת עזה. זאת לנוכח המשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל וערעור היציבות הביטחונית".

אתמול פרצו 24 שריפות ברחבי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. זה היה היום השביעי ברציפות בו נמשך טרור הבלונים. בעקבות השרפות, אישר שר הביטחון בני גנץ ובהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי לצמצם את מרחב הדיג ברצועה מ-15 ל-8 מיילים ימיים באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

דוברות כבאות והצלה במחוז הדרום אמרו אתמול כי צוותי הכיבוי, יחד עם צוותים מקק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל ורכזי הביטחון השוטף, פעלו לכיבוי הדליקות לאורך היום. כמו כן, אתמול החלה הפעלתה של המערכת ליירוט בלונים, שפעלה בעבר ורשמה הישגים בשיעור של כ-90%. עם זאת, המערכת חולשת רק על אזור אחד בעוטף עזה ולא מספקת מענה לשאר הגזרה.