אבנים יודו לעבר רכב ישראלי. המשטרה: "לא ניתן להגדיר את האירוע כלאומני"

רכב ישראלי נרגם באבנים בוואדי ערה והמשטרה החליטה כי מדובר באירוע פלילי. בנוסף, המשטרה מסרבת לאשר את מס הרכוש על הנזק לרכב. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "ניסיון הפגיעה בחייו של מרשי נעשה בגלל היותו יהודי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/08/20 21:45 יב באב התשפ

אבנים יודו לעבר רכב ישראלי. המשטרה: "לא ניתן להגדיר את האירוע כלאומני"
אילוסטרציה, צילום: ללא

רכבו של ק' נרגם באבנים בכביש 65 בואדי ערה, סמוך למשטרת עירון. לא היו פגיעות בנפש, אולם נזק נגרם לרכב. כשהגיע הנהג להתלונן בתחנת המשטרה, שמע כי היו רכבים נוספים שנפגעו. אחרי ימים ספורים החליטה המשטרה כי למרות שלנהג אין מעורבות בפלילים מדובר באירוע פלילי. כמו כן, במשטרה מסרבים לאשר לנהג את מס הרכוש עבור הנזק שנגרן לרכב. 

ממשטרת ישראל נמסר ל"חדשות כיפה" כי בעקבות תלונה שהוגשה למשטרה נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע, במסגרתה נבחנו הנסיבות, נגבו עדויות ובוצעו סריקות לאיתור מבצעי העבירה. "נכון לעכשיו", נכתב בהודעה, "מכלול הראיות והממצאים בתיק לא העלו חשד לקיומה של עבירה על רקע בטחוני, ולפיכך לא ניתן להגדיר את האירוע כלאומני".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב לקצין תלונות הציבור במרחב צפון של המשטרה, בבקשה להתלונן על החלטת המשטרה ולהגיש ערר בנידון. במכתבו תיאר עו"ד בלייכר את פיגוע האבנים שאירע לפני כשלושה חודשים "אחת האבנים פגעה ברכבו של מרשי והסבה לו נזק פח. מרשי ובת זוגו המבוהלים המשיכו בנסיעה עד סמוך למשטרת עירון, שם פגשו בכוח משטרה".

נהג הרכב, ק', מסר עדות בשטח על האירוע, ולמד מדברי השוטרים, כי רכבים נוספים נרגמו באבנים בדומה אליו. כבר כשביקש עו"ד בלייכר אישור עבור מס רכוש לנזק שנגרם לרכב, השיבה המשטרה לק' כי "הוא אינו זכאי לאישור המבוקש שכן אין ראיות לאירוע לאומני".

עוד נודע לאחרונה כי התיק העובר לפרקליטות ונסגר על ידה. פניה נוספת למשטרה בבקשה לקבלת אישור מס רכוש נענתה בשלילה. עו"ד בלייכר לקצין תלונות הציבור בנושא. לדבריו, "ניסיון הפגיעה בחייו של מרשי והנזק לרכב נעשו ללא כל מניע מלבד היות מרשי ומשתמשי הדרך האחרים שהותקפו – יהודים. אבקש להתלונן על חקירת משטרת עירון ששללה ממרשי את הזכות לשיפוי מהמדינה".