בוקר מתוח בגבול הצפון | נתניהו: חיזבאללה משחק באש

על רקע המתיחות המתמשכת, והאירוע אתמול, בגבול הצפון מתעוררים לבוקר מתוח. ראש הממשלה ושר הביטחון מסרו הצהרה קצרה לכלי התקשורת, ובמהלכה הזהירו השניים את לבנון וחיזבאללה לבל ינסו את ישראל. גנץ: "צה"ל מוכן להגיב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/20 07:40 ז באב התשפ

בוקר מתוח בגבול הצפון | נתניהו: חיזבאללה משחק באש
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בוקר מתוח בגבול הצפון. אחרי המתיחות בימים האחרונים, שהגיעה לשיאה באירוע אתמול (ב') אחר הצהרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו אמש הצהרה קצרה מאוד לתקשורת. כל אחד בתורו איים על סוריה, לבנון וחיזבאללה ככאלה שישאו באחריות לכל פעולה שתצא משטחן. ראש הממשלה אמר: "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את לבנון - בגלל איראן. היום חולייה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל. בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח, ושל המפקדים, צה''ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות לאירוע הזה, ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף: "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. כל התקפה נגדנו תענה בעצמה רבה. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ולבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

אירוע ביטחוני בצפון: צה"ל פגע בכוח חיזבאללה | אין נפגעים לכוחותינו

שר הביטחון אמר: "חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה היום לשטח מדינת ישראל בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה. 

עוד אמר גנץ: "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן. מי שיעז לבחון את עצמתו של צה"ל, יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה נגד מדינת ישראל תביא לתגובה עצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור - צה"ל מוכן להגיב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה".

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן עדכן לאחר התקרית החמורה, כי תצפיתניות במרחב הר דב זיהו בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. עם סיום האירוע הביטחוני הוחלט על הסרת המגבלות שהוטלו על תושבי הצפון ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים - התושבים חזרו לשגרה על אף המצב המתוח. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן