לוויין הריגול 'אופק 16' שוגר בהצלחה

הלוויין שוגר בשעה 4:00 לפנות בוקר משדה ניסויים במרכז הארץ. בפרויקט לקחו חלק משרד הביטחון, התעשייה האווירית וגופים נוספים. שר הביטחון: "העליונות הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל היא אבן יסוד בביטחונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/20 07:35 יד בתמוז התשפ

לוויין הריגול 'אופק 16' שוגר בהצלחה
שיגור לוויין אופק 16, הלילה, צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

לפנות בוקר (בין א' ל-ב') שוגר לחלל בהצלחה לוויין התצפית אופק 16 - כך נמסר ממשרד הביטחון. העומדים מאחורי השיגור המוצלח הם מנהלת החלל במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון והתעשייה האווירית. אופק 16 הנו לוויין ריגול, שאמצעי התצפית שלו צפויים לשדרג את יכולותיה של ישראל בשני מישורים: חדות הצילום והיכולת לעקוב אחרי מטרה אחת במהירות או אחרי כמה מטרות במקביל. 

השיגור בוצע בשעה 4:00 באמצעות משגר לוויינים מסוג 'שביט' משדה ניסויים במרכז הארץ. בשעה 5:25 חלף הלוויין מעל ישראל, ובחדר הבקרה של התעשייה האווירית עוקבים אחרי אופק 16 בדריכות רבה. בשלב הבא, יבדקו את מצבו, מצב המערכות שעליו ומסלולו בחלל. לאחר מכן יבוצעו תיקוני מסלול ובדיקות לכלל המערכות, ולבסוף - מופעלת המצלמה. עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ, הלוויין יעבור סדרת בדיקות המיועדות לאימות תקינותו ורמת ביצועיו.

את הפיתוח והייצור של הלוויין והמשגר מוביל משרד הביטחון. התעשייה האווירית היא הקבלן הראשי של הפרויקט. מצלמת הלוויין פותחה על ידי חברת "אלביט מערכות". חברת "תומר", החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית ייצרה את מנועי טיל השיגור בשיתוף פעולה עם חברת "רפאל". בפרויקט, שיצא לדרך במהלך הלילה, שותפות חברות נוספות.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "הצלחת שיגור הלוויין אופק 16 הלילה היא הישג אדיר. העליונות הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל היא אבן יסוד בביטחונה. העובדה שישראל היא אחת מ-13 מדינות בעולם בעלות יכולת שיגור לחלל, אינה מובנת מאליה והיא עומדת בראש ובראשונה בזכות האנשים ששוקדים על המערכות הללו ומקדמים יכולות פורצות דרך לאורך השנים. נמשיך לחזק ולבצר את כוחה של ישראל בכל חזית ומכל מקום".