טרור האבנים מגיע לבירה: מחבלים השליכו אבנים על רכב יהודי בבית חנינא

מחבלים יידו אבנים מגשר בשכונת בית חנינא לעבר רכב יהודי שעבר תחתיו, ונזק נגרם לרכב. הנהגת הגישה תלונה במשטרת ירושלים, אולם טרם נעצרו חשודים. ב'חוננו' מבקשים כעת להביא את המחבלים לדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 11:06 ב בתמוז התשפ

טרור האבנים מגיע לבירה: מחבלים השליכו אבנים על רכב יהודי בבית חנינא
הרכב שנפגע בירושלים, צילום: חוננו

מחבלים השליכו אבן מגשר לעבר רכב שנסע תחתיו לפני כחודש, בשכונת בית חנינא בירושלים. האבן פגעה בשמשת הרכב וגרמה לנזק. נהגת הרכב הגישה תלונה בתחנת מוריה בירושלים, אולם עד עתה לא ידוע על מעצר חשודים. כעת מבקש עורך דינה, חיים בלייכר מארגון חוננו, כי המשטרה תעשה כל אשר נדרש בכדי להביא את המחבלים לדין.


(ארכיון)

הנהגת, מורה במקצועה אשר נוסעת מדיי יום לעבודתה בפסגת זאב דרך מחלף בן ציון, תיארה את שהתרחש "סיימתי ללמד ויצאתי לכיוון הדירה בחזרה, ברבע לאחת בצהריים. על הגשר אני רואה נער מניף יד ושניה אחרי זה שמעתי בום. אז הבנתי שהוא זרק עלי אבן".

הנהגת נבהלה "זה היה ממש מבהיל ומפחיד. רק רציתי לברוח משם, זה אף פעם לא קרה לי קודם, ואני נוסעת שם באופן קבוע, זה לא מסלול מסוכן. היה שם איזה נהג מונית שעזר לי להתקשר למשטרה ובדק שאני בסדר". 

לאחר מכן הגישה הנהגת תלונה במשטרה, שם חקרו אותה על שאירע ונתנו לה אישור עבור מס רכוש. מאז לא שמעה מהם. במקביל התקשרה הנהגת למוקד האבנים של ארגון חוננו, כדי לידע אותם על זריקת האבנים בבירה.

במכתב ששלח עו"ד בלייכר מארגון חוננו למשטרת ירושלים תיאר את הפיגוע "בתאריך 14.5.20 השליכו מחבלים אבן על מרשתי בעת שנהגה ברכבה בכביש 4197 (רח' עבד אלחמיד שומאן). האבן הושלכה מגשר המוצב מעל הכביש. האבן פגעה בשמשת הרכב הקדמית והסבה נזק לשמשה".

עוד תואר במכתב כי "למרבה הנס, על אף הבהלה הרבה, האירוע החמור הסתיים ללא פגיעה בגוף וללא איבוד שליטה, אך עם טראומה רבה עבור מרשתי. נהג מונית שהיה עד ראייה סייע לה לעצור בצד ולדווח". 

עו"ד בלייכר ציין במכתב "לצערנו בימים האחרונים אנו עדים שבעתיים לכך שזריקת אבנים יכולה להרוג, על אחת כמה וכמה כשמדובר בזריקה מגובה לעבר רכב נוסע. אבקש לבצע את כל אשר נדרש על מנת להביא את המחבלים לדין בגין ניסיון רצח/ זריקת אבן לעבר כלי תחבורה במטרה לפגוע בנוסע".

עו"ד בלייכר ביקש לאסוף מידע ממצלמות האבטחה שנמצאות במקום, ולבצע פעולות מודיעין ככל שנדרש על מנת ללכוד את המחבלים.