תיעוד: צה"ל תוקף ברצועה

בתגובה לירי הרקטות חיל האוויר ממשיך לתקוף ברצועת עזה, והלילה הותקפו 60 יעדי טרור ברצועה, בהם מתקנים לייצור רקטות, פירי מנהרות ומוצבים צבאיים. גם חיל הים תקף יעדים ברצועת עזה. צפו בתיעוד התקיפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 08:50 ל בניסן התשעט

תיעוד: צה"ל תוקף ברצועה
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, אמש, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

דובר צה״ל מוסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה״ל כ-60 יעדי טרור. עד לשעה 7:00 בבוקר לערך, הותקפו כ-200 יעדי טרור, ותקיפות חיל האוויר נמשכות גם בשעה זו.

סרטון של תקיפת תשתית תת-קרקעית ובה מתקן לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס במרחב נצרים. בסרטון ניתן לראות את פיצוצי המשנה הנגרמים כתוצאה מחומרי הנפץ הקיימים במתקן.

במהלך הלילה תקף כלי טיס של צה"ל חולית משגרי רקטות ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, הותקפו פירי מנהרות התקפיות, מתחמים ומוצבים צבאיים, מחסנים ומפעלים לייצור אמצעי לחימה של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ.
בנוסף, במהלך הלילה תקפו כוחות זרוע הים מספר כלי שיט מבצעיים של הכוח הימי של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה.
 
במהלך התקיפות הלילה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מפעל לייצור אמצעי לחימה בג'באליה ומתחם צבאי השייך לחטיבת רפיח ובו מחנה אימונים עם מפעל בטון בו מיוצרות תשתיות לבנית מנהרות לחימה של ארגון הטרור גא"פ.
כמו כן, הותקף מתחם צבאי של ארגון הטרור גא"פ במערב חאן יונס וחמ"ל של ארגון הטרור גא"פ הממוקם בתוך מסגד בשאטי ומתחם צבאי ומחנה אימונים של חטיבת העיר עזה של ארגון הטרור גא"פ בשאטי. כחלק מהתקיפה הותקף מתחם צבאי ובו בתי פעילי הכוח הימי ומבנה צבאי בביתו של אחראי מערך הקומנדו הימי של ארגון הטרור חמאס בשכונת חאן יונס, אשר כללו כלים למנהור לחימה.


 
בנוסף, הותקפו מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בשאטי המשמש כמחנה אימונים, משרד צבאי בחדר מצב הסייבר של ארגון הטרור חמאס בשכונת רימאל, מחסן אמל"ח בביתו של פעיל המערך האווירי של חמאס בעיר עזה ומוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש את גדוד הנח'בה במרכז ג'באליה שבצפון הרצועה. 
 
על פי צה"ל, החל משעה 22:30  ועד לשעה זו זוהו כ- 180 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים.
מתחילת ירי התלול מסלול לשטח מדינת ישראל, זוהו כ-430 שיגורים לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ-100 שיגורים.