צפו: כך נראה תרגיל הענק בהובלת חיל האוויר

עשרות מטוסי קרב, מאות טייסים וחיילים זרים וגם תדלוק אווירי: במקביל לפעילות בעזה, אירח צה"ל תרגיל בינלאומי שהתמקד בהשגת עליונות אווירית בשמי האזור. צפו בתמונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/19 17:12 טז בחשון התשפ

צפו: כך נראה תרגיל הענק בהובלת חיל האוויר
תרגיל בלו פלאג, צילום: דובר צה"ל

ב-72 השעות האחרונות חיל-האוויר קיים פעילות מבצעית לשמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל בהגנה, באיסוף מודיעין ובתקיפה על-ידי טייסות החיל, לצד קיום התרגיל כסדרו. כ-70 מטוסי קרב, בהם F-35, F-16 ו-F-15, יורו פייטר-טייפון, לצד מל"טים, מסוקים ומטוסי תובלה ענקיים מסוג אנטונוב, לקחו חלק בתרגיל האווירי הבינלאומי שצה"ל אירח בימים אלה בדרום – "בלו פלאג 2019". גם בימי ההסלמה נמשך התרגיל, עם כמה התאמות שביצע חיל האוויר.

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

מדובר בפעם הרביעית שחיל האוויר עורך את התרגיל שמתקיים אחת לשנתיים, ומלבד הטייסים הישראלים השתתפו בו 800 טייסים וחיילים זרים מחילות האוויר של ארצות הברית, יוון, איטליה וגרמניה. האיטלקים הגיעו עם לא פחות משלוש טייסות, הכוללות את ה-F-35 המתקדם, שהשתתף לראשונה בתרגיל. צפו בתמונות וסרטונים מהתרגיל.

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

בכיר בחיל האוויר אמר כי: "התרגיל מעניק חיזוק דרמטי משמעותי ליחסים הבינלאומיים שלנו, בעיקר עם ארה"ב, בעת הזו. יש משמעות להגעות לכאן של מעצמה כמו גרמניה ומדינות כמו יוון ואיטליה, וזה מייצר קואליציה של מדינות יציבות באיזור. הם לומדים רבות מהניסיון שלנו וגם שאתה כטייס שומע פתאום המולה ברשת הקשר בשפה אחרת וקולות לא מוכרים, זה דורש ממך להסתכל אחרת וללמוד מהאורחים פתרונות לדילמות טקטיות".

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

"בלו פלאג" התמקד באלמנט שעלול להישחק לצה"ל: העליונות האווירית בשמי המזרח התיכון, בעיקר על רקע ההתבססות האיראנית והתגברות הזרמת סוללות הנ"מ המתקדמות מרוסיה לסוריה. "אנו לא מעבירים לקחים ממבצעי המב"מ (המערכה שבין המלחמות לסיכול התעצמות האויב - י.ז.) ושומרים על רווחי זהירות. והם גם לא שואלים", הוסיף הקצין.

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

התרגיל כלל גם תדלוק אווירי באמצעות מטוס הראם (בואינג 707) הוותיק של חיל האוויר. "ה-S-300 נמצא בזירה זה כשנתיים וישנם רכיבים נוספים שגם כבר לא חדשים, אבל מה שהשתנה זה מצרף האירועים", הסביר הקצין הבכיר. "זהו התרגיל המתקדם ביותר שישראל יכולה להציע, עם המטוסים המדהימים, ה-F-35", אמר מפקד טייסת האדיר, הכוללת את מטוסי החמקן, סגן אלוף ט', "אנו רואים איך עובדים בקואליציה, עם רביעיות ושישיות מטוסים מעורבות מהמדינות השונות. ממטוס האדיר אתה רואה את כל המרחב מיד לאחר ההמראה, את כוחותינו ואת האויב, ויכול לחלק מטרות ליתר המטוסים על בסיס קישוריות מתקדמת".

תרגיל בלו פלאג

תרגיל בלו פלאגצילום: דובר צה"ל

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, התייחס לתרגיל: "חילות האוויר המשתתפים בתרגיל וחיל-האוויר הישראלי מתאמנים יחד, טסים יחד כנף אל כנף, לומדים זה מזה ועושים זאת בישראל בעשרות אימונים משותפים לאורך השנים, וגם במדינות רבות בעולם. קיום התרגיל מאתגר וחיל-האוויר עושה זאת בהצלחה רבה. אנחנו חיים בסביבה מורכבת ביותר, האיומים על מדינת ישראל מכיוון עזה, הצפון ואיראן, הולכים ומתגברים. קיימנו את התרגיל תוך ימי קרב בלחימה והגנה ברצועת עזה, ועתה אנו ממשיכים את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בכל הגזרות ואת האימונים והתרגילים, זו נקודת עוצמה לחיל-האוויר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן