צה"ל מרחיב את השירות המשותף

בחיל התותחנים ממשיכים להכניס לוחמות לגדודים נוספים. החל מגיוס חודש מארס הקרוב, גם "גדוד נמר 405" הופך לגדוד מעורב. אחים לנשק : "מהלך שיחליש את עוצמתו של צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/19 20:40 כא באדר ב'

צה"ל מרחיב את השירות המשותף
לוחמות בצה"ל, צילום: פלאש 90 אביר סולטן

מדובר בגדוד שלישי בחיל התותחנים אשר פותח את שרותיו לשרות משותף של לוחמים ולוחמות. עד לגיוס הקרוב (מארס) שיערך בתחילת השבוע הבא לחיל מתוך ארבעת גדודי מערך התותחים, שני גדודים (דרקון 55, רשף 402) היו פתוחים לשירות של לוחמים ולוחמות יחד, ושני גדודים (נמר 405, קרן 411) נותרו נפרדים ללוחמים בלבד, וכעת כאמור נחשף כי גם גדוד נמר 405 יפתח לשרות נשים.

גדוד נוסף בחיל התותחנים, "גדוד רעם 334" גם הוא מעורב, והוא שמפעיל את המערך הרקטי (Mrls) של החיל. הגדוד התפרסם לאחרונה כאשר בגזרתו בוצע הפיגוע הקשה בצומת אריאל בשומרון ביום ראשון 17.3. על תפקודו המקצועי של  הגדוד במהלך הפיגוע ולאחריו נמתחה ביקורת קשה. עדויות מהשטח מספרות שרק לאחרונה בשיחה של מפקד בסיס האימונים של החיל מול חייליו הצעירים, ציין לשבח באופן מוחצן ומוגזם את הלוחמות בחטיבה. 

על פי העדויות, חיילים רבים חשו מרמור על רקע העובדה שבשטח הדברים נראים אחרת לגמרי, ובמקרים רבים הלוחמים נאלצים לבצע פעולות יותר מן הלוחמות בגדודים, לסחוב משקלים גדולים יותר ולעבוד קשה יותר בעקבות שילוב הבנות בחיל, ובטח שלא הלוחמות הן המצטיינות. יצוין גם כי כעת הגדוד היחיד שנותר בחיל התותחנים כגדודו של לוחמים בלבד הוא "גדוד קרן 411".

שלב נוסף בשילוב בנות בשיריון. תמונת ארכיון

שלב נוסף בשילוב בנות בתותחנים. תמונת ארכיוןצילום: פלאש 90. יוסי אלוני

בארגון אחים לנשק תקפו את המהלך "שילוב נשים כלוחמות בצה"ל זו טעות קשה, אשר מחלישה את צה"ל ופוגעת בכשירותו המבצעית. לצערנו ארגונים קיצוניים מנסים לפגוע ברוחו של צה"ל, ובערך הניצחון וההכרעה בקרב ודוחפים את צה"ל למגמות שמחלישות את עצמתו. לצערנו החל מהגיוס הקרוב, חיל התותחנים יהיה פחות מקצועי, ופחות כשיר לבצע את משימותיו במלחמה הבאה, שכעת ניראת קרובה מאד."

ארגון "אחים לנשק" הוקם לפני כשנתיים על ידי קצינים במילואים במטרה להיאבק במגמה של שילוב נשים במערך הלוחם של צה"ל, אשר לטענתם מוריד את הרמה, את האיכות ופוגע בכשירות צה"ל.

הארגון פרסם מחקרים ומסמכים צה"ליים המציגים פגיעות פיזיות שנגרמות לחיילות ובהן: פגיעות באזור האגן, שברי מאמץ וקרעים ברצועות ברך. לדבריהם הנתונים מציגים תמונת מצב לפיה הרף המבצעי בצה"ל אינו מותאם לנשים ומורידים אותו במיוחד בשבילן - דבר שלטענת אנשי אחים לנשק פוגע בכשירות הצבא.

תגובת דובר צה״ל: לאור ביקוש גבוה לשירות נשים בתפקידי לוחמה בחיל התותחנים, גדוד ״נמר״ של חטיבת האש ייפתח לשירות משותף בגיוס הקרוב.