"פעל בצורה פסולה": צה"ל הדיח לוחם מילואים שתקף פעיל שמאל

אלון שגב, שהיכה בקיץ האחרון פעיל שמאל בדרום הר חברון, הודח בהוראת הפרקליטות הצבאית לצמיתות: "החייל לא יוזמן בעתיד לשירות מילואים". בעבר טען הלוחם כי פעל כך לאחר שהותקף

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/04/19 17:02 כד בניסן התשעט

"פעל בצורה פסולה": צה"ל הדיח לוחם מילואים שתקף פעיל שמאל
חיילי מילואים, צילום: ארי פולד

הפרקליטות הצבאית החליטה להדיח את איש המילואים, אלון שגב, לאחר שזה תועד כשהוא מכה פעיל שמאל באוגוסט 2018 סמוך ליישוב פני חבר שבדרום הר חברון. עם זאת, לא יינקטו נגדו הליכים פליליים.

"מהחקירה עלה", כתבה הפרקליטות הצבאית לעו"ד איתי מק, בא כוחו של איש השמאל גיא בוטביה, "כי החייל (נגד בשירות מילואים) פעל בצורה פסולה בנסיבות האירוע והדבר מצדיק נקיטת צעדים פיקודיים ומשמעתיים נגדו"

בהמשך נכתב כי "בפועל, בעקבות האירוע הודח החייל מתפקידו ובמשך פוטר משירות מילואים. בנוסף, הנחינו, לאור האירוע, כי החייל לא יוזמן בעתיד לשירות מילואים".

ההודעה על הדחת איש המילואים

ההודעה על הדחת איש המילואיםצילום: צילום מסך

בקיץ האחרון תועד שגב כשהוא שובר את מצלמתו של בוטביה שנכח בפעילות ארגוני שמאל בדרום הר חברון. להגנתו, טען לוחם המילואים כי עשה זאת לאחר שהפעיל תקף אותו עם מצלמתו.

בתגובה להחלטת הפרקליטוץ הצבאית מסר שגב: "צה"ל לא הדיח אותי משירות מילואים שכן אני מזמן סיימתי את השירות והנני מתנדב וסוכם שזה שנה אחרונה.  לגבי המקרה מדובר בקומץ אנרכיסטים שקיללו אותי ואת זה הם כמובן לא מראים בסרטון הערוך. ובעיקר מדובר בקומץ אשר מציק לחיילי צה"ל האמונים על הדאגה לזכויות אדם מול הפעילים הללו שרק מסכנים ומלבים את הסכסוך. מצער שצה"ל בחר לתמוך בגרסתם".

שי גליק מנכ"ל בצלמו, שמייצג את הלוחם, אמר: "עצוב ששוב הפצ"ר ומצ"ח שולחים חייל להיות השעיר לעזעאל. פעילות האנרכיסטים באיזור מזיקה ופוגעת בכלל התושבים היהודים והערבים וחיילי צה"ל. ועדיין צה"ל בוחר להדיח חייל מתנדב במילואים. נמשיך להלחם למען זכויות האדם של אזרחי ישראל וחיילי צה"ל ולהלחם למען טיהור שמו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן