סמוטריץ': "הפסקת אש משמעה תבוסה"

יו"ר האיחוד הלאומי זועם על הדיווחים כי ישראל נענית להפסקת אש עם החמאס: "״חמאס חייב לדעת שעל כל ירי ועל כל פגיעה בריבונות יש מחיר בלתי נסבל מבחינתו. מה שצריך לעשות כרגע זה לכתוש אותו מהאוויר עוד עוד ועוד''

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/19 16:00 יט באדר ב'

סמוטריץ': "הפסקת אש משמעה תבוסה"
בצלאל סמוטריץ'. לא יהיה מנוס מלחזור לעזה, צילום: אור אלכסנברג

הפסקת אש? לאחר ההסלמה אמש ברצועת עזה, התקיפות הישראליות ברצועה והירי של ארגוני הטרור אל יישובי העוטף, דווח בתקשורת הערבית כי נכנסה לתוקפה הפסקת אש, בשעה 22:00 בלילה. אף גורם ישראלי לא אישר את ההסכמות על הפסקת אש, אך נראה כי התקיפות משני הצדדים נעצרו. 

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מס' 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין, אומר בראיון בגלי צה"ל כי הפסקת אש עם חמאס תהיה מכה להרתעה הישראלית: "אסור לקבל בשום פנים ואופן הפסקת אש ברגע הזה. היא תהיה תבוסה שתתן מכה אנושה להרתעה הישראלית שאם נודה על האמת - שחוקה עד דק גם ככה".

תמונת ארכיון. רצועת עזה

תמונת ארכיון. רצועת עזהצילום: דובר צה"ל

עוד אמר סמוטריץ': "חמאס חייב לדעת שעל כל ירי ועל כל פגיעה בריבונות יש מחיר בלתי נסבל מבחינתו. מה שצריך לעשות כרגע זה לכתוש אותו מהאוויר עוד עוד ועוד. אני לא מתרגש מהפצצת הלשכה של הנייה. על כל טיל שנורה לעבר מדינת ישראל, לא משנה איפה הוא נופל, צריך להוריד 40 רבי קומות בעזה, מבני ממשל, בסיסי אימונים ובתים של בכירי חמאס''.

"חמאס צריך להבין שאנחנו נחושים. מדובר בארגון שמנהל מדינה וצריך לשמר לעצמו את יכולת המשילות, הנכסים ולדאוג לשרידותו. כשהוא יבין שהוא מאבד אותם אחד אחרי השני עד כדי איום על שרידותו - שם זה ייגמר.

סמוריץ' טוען כי בסופו של דבר נהיה חייבים לחזור לרצועת עזה: ''בטווח הבינוני, ברור שלא יהיה מנוס להיכנס בחזרה לעזה, ולפרק את כל הארגונים הסוררים מנשקם. אפשר לגלות אומץ, להיכנס פנימה ולעשות טיפול שורש, לקחת שם אחריות, לפתוח את שערי עזה, ולעודד הגירה מרצון״.